Bytt av klinikutvalg

Hei

Jeg har akkurat startet på Københavns universitet, 7 semester og har fått København amts klinikutvalget med klinikplass på Glostrup sykehus. Så da lurte jeg på om det er mulig å bytte klinikutvalget sitt? Hvem skal man kontakt for dette, hvor skal man søke om det eller hvor skal man sette en annonse så flest mulig kan se det?

Jeg vil gjerne ha Rikshospitalets klinikutvalget så hvis det er en som vil bytte med meg så er du velkommen til å kontakt meg.

Off topic:

Jeg ville personligt til hver en tid helst være i Amtet:

http://www.studmed.dk/viewtopic.php?t=9 … inikudvalg

Hvilket ikke er noget problem på 7. semester, da der praktisk taget ikke er nogen eksamen på det semester…

Iøvrigt tror jeg, at det er for sent at bytte klinikudvalg, det skal så vidt jeg ved ske inden for den første uge…

  • Mikkel

Okay, men på gammelordning var man tilknyttet samme klinikudvalg fra 7sem →

Den nye ordning er skruet noget anderledes sammen…

Man er på samme klinikudvalg på 6. og 8. semester, hvor der er medicin og kirurgi.

På både 7. og 9. er der, som bekendt klinik, og her trækkes der på begge semestre lod på ny, lodtrækningen gælder ovenikøbet enkelthospitaler og ikke fordeling på klinikudvalg - temmelig bureaukratisk efter min mening, men sådan er det åbenbart.

  • Mikkel

mgybel\n[quote]Den nye ordning er skruet noget anderledes sammen…

Man er på samme klinikudvalg på 6. og 8. semester, hvor der er medicin og kirurgi.

Dette er ikke helt korrekt. Man modtager stadig undervisning i hvert sit klinikudvalg. Men eksamen er ens for alle klinikudvalg på 6. og 8. semester. Så derfor er der ikke forskel på hvilke centrale og perifære emner man bliver eksamineret i.

Selvfølgelig er det helt korrekt… at man har fælles eksamen ændrer ikke på, at man er tilknyttet undervisningen på samme klinikudvalg på 6. og 8. semester.

  • Mikkel