Burde jeg droppe ud af medicinstudiet?

Jeg er medicinstuderende på KU. Sagen er den, at jeg siden studiestart (sommeren 2018) har dumpet 6 eksamener i alt, og jeg nu er næsten halvvejs med min bachelor efter 2 års hård kamp med reeksaminer alle vinter- og sommerferier. Jeg er ekstremt passioneret omkring studiet, og jeg vil så gerne det lægefaglige erhverv, synes pensum er spændende og brænder virkelig for hele det lægelige univers. Men jeg kan godt mærke, at det tager hårdt på mig psykisk og dumpe så meget, og få så mange nederlag. Jeg forsøger at holde det meget for mig selv, da jeg skammer mig over det.
Når jeg går i gang med hvert semester arbejder jeg hårdt, får lavet alle eksamenssættene, taler med mine læsermakker om pensum osv og forstår pensum godt, og alligevel så dumper jeg altid i sidste ende ved første forsøg, fordi det simpelthen er så svært for mig at huske det hele. Jeg er nok mere en reflekterende type, har desværre ikke en klæbehjerne og synes pensum er voldsomt stort. Jeg har allermest lyst til at fortsætte og knokle videre, men ofte tænker jeg på, at om jeg mon nogensinde kommer igennem, og om jeg overhovedet er “god nok”, og jeg mon alligevel dropper ud/eller bliver smidt ud om 1-2 år, fordi jeg ved en eksamen får brugt alle mine tre forsøg, eller jeg er for lang tid om, at blive færdig.
Jeg har nok bare brug for at høre, om det er helt skørt, at jeg bliver ved og ved, selvom det er så svært for mig?

Pyha, det lyder da også lidt hårdt. Dog vil jeg sige, at jeg synes, at du er enormt sej, idet du har valgt at fortsætte. Jeg har så stor respekt for dem, der bare bliver VED, selvom de ikke ligefrem har det nemt. Derfor synes jeg, at du bare skal klø på, hvis det er det her, du brænder for.