Brev

Hej

Jeg skal starte på medicin her til februar, men har endnu ikke modtaget brev om hvornår semesteret præcist starter. Ved i hvornår man får brev om det?

På forhånd tak :smiley:

Forresten det er KU det drejer sig om :slight_smile:

Tror bestemt det må nærme sig… De har oprettet vores ID-kort så de kommer nok med i samme brev! Mon ikke det bliver en gang i løbet af ugen at vi får brevet…
Semesteret starter d. 29/1 kl 8.00 by the way!=)

Hej Mona og Dr Love :wink: (jeg bliver aldrig træt af dit nick!)
Som førstelskeren siger det, er det mandag den 29/1 vi starter. Hvis du har fået brev om hvilket hold du er på, kan du finde dit skema med præcis mødetid her: http://skema.adm.ku.dk/sund0607/dk/studentset.htm - du vælger medicin, dit holdnummer på første semester og hvilken dag/uge du vil se skema for.
Jeg snakkede med studievejledningen i sidste uge, og de lovede at brevet kom midt i januar, så det må være lige på trapperne.
Til gengæld, Romeo, kan du allerede se dit scanneresultat på punkt.ku? Så langt er de ikke noget med mig. Jeg har så stadig heller ikke noget nyt på SU’en. De lover mig at de arbejder på det, men jeg står stadig registreret som gående på en ungdomsuddannelse på minsu :frowning:

Hey hey småkage…=)
Ja det kan jeg…! de scannede det ind i fredags står der… så der går ikke lang tid før du også kan se dit… Har også søgt SU for et par dage siden, men har ikke fået svar endnu…
Vi snakkes

Min scannerblanket er kommet på punkt.ku i dag :smiley:
Til gengæld, måske det kan hjælpe jer andre der heller ikke har hørt noget fra SU endnu. SU-kontoret på KU siger i dag, at de har behandlet vores ansøgninger, men at de ikke kan sætte dem til udbetaling før vi er blevet indskrevet - og det er vi så åbenbart ikke endnu.
De havde ikke noget svar på hvorfor vores oplysninger på minSU ikke er blevet opdaterede, men alting skulle altså være i orden, så det krydser jeg fingre for.
Men hvor er det dog en tung institution at danse med…

Dr. Ventegodt (han må vel være Dr. Lovegood over dem alle - fniss) - hvilket hold er du på?

Deborah:
Jeg tillader mig lige at svare - Søren / Dr. Love er på hold 109.

Søren:
Er du flyttet til Kbh endnu? Og hvorhenne i så fald? :smiley: Vi ses på søndag!

[quote=“CookiePusher”:137nzy5z]SU-kontoret på KU siger i dag, at de har behandlet vores ansøgninger, men at de ikke kan sætte dem til udbetaling før vi er blevet indskrevet - og det er vi så åbenbart ikke endnu.
De havde ikke noget svar på hvorfor vores oplysninger på minSU ikke er blevet opdaterede, men alting skulle altså være i orden, så det krydser jeg fingre for.
Men hvor er det dog en tung institution at danse med…
[/quote]

De er godt nok forvirrede derinde på SU-kontoret. Jeg har selv søgt SU på minSU, og derinde fremgår de enkelte månedlige udbetalinger af SU-oversigten. Brutto får jeg 4852kr/m, og netto får jeg 4249kr/m. Alt er i fineste orden her, så det undrer mig, at du ikke kan se det derinde. Den nemmeste måde at se, hvorvidt det er i orden for dit vedkommende er at høre SKAT og se om de har registreret SU’en på din forskudsopgørelse for 2007. Såfremt dette er tilfældet, er det registreret korrekt.

Mit ID-kort blev i øvrigt også oprettet i fredags som Søren, og billed + underskrift var indscannet ugen inden. Så fremad går det da, omend det er i sneglefart. Mon ikke det snart kommer med posten :slight_smile:

Hmm, har allerede hørt hos SKAT og min SU fremgår ikke af forskudsopgørelsen, så jeg har selv ændret via tastselv-systemet.
Det er også kun scannet mit billede og underskrift der er scannet, ellers ingen fremskridt.

De lovede mig i dag (det er midt om natten nu - så i går er det vel) fra SU-kontoret at alt var i skønneste orden, så det er vel bare at vente lidt mere. Bare en pinsel efterhånden, jeg har ikke haft nogen indtægt i januar måned og med en mand på SU og et lille barn overlever jeg ikke en måned mere på den måde, også selvom jeg selvfølgelig får udbetalt for februar på et senere tidspunkt - huslejen skal jo stadig gerne betales rettidigt :wink:

Nok om det. Ville bare være rart med lidt afklaring efterhånden, men det kommer vel…

Fortsat god nat til resten af jer natteravne.

Hej Hien
Nej jeg er ikke flyttet endnu… Men det skal jeg jo nok snart=) Jeg skal bo hos en af mine venner som har en lejlighed på østerbro. Men overvejer også kollegie… (har søgt en del forskellige), da det kun vil koste det halve om måneden…
Hva med dig? Glæder mig sgu til søndag! - og til at komme igang :doc: !

Søren

Hej

Vil også gerne tjekke om min scannerblanket er kommet op, men vil lige høre om den pinkode man skal bruge er en som man har fået tilsendt, eller skal man ringe til panum for at få den at vide?

Pinkoden bliver tilsendt. Det er den eneste nemme ting ved panum: der er én kode til alt :slight_smile: Ellers er det meeeget tungt, ja!
Så er det bare at logge på punkt.KU, og dér skulle det være - under selvbetjening>ID-kort

Stort tillykke igen igen igen igen og held og lykke med det hele! :bash:

Hej Mona

Mit Id-kort + et introbrev (hvis man kan kalde det det) med dato for semesterstart er kommet nu - og jeg bor i Sverige. Så mon ikke de så langsomt er ved at tage sig sammen…??!
Pinkode har jeg dog ikke set noget til, og har derfor fået at vide, at jeg skal komme ind på studieadmin. på Panum for at hente den :x
Om to år sidder vi allesammen forhåbentlig og griner af KU og deres langsommelighed 8)

MVH
Kat