Brev fra AU og KU?

Hej.
Jeg har søgt ind på medicin (KV2) studiet alle tre steder, SDU, KU og AU.
Men jeg har kun fået brev fra SDU om, at de har modtaget min ansøgning.
Er det sådan at KU og AU ikke tilbagemelder om de har modtaget en anøsning - eller har de mon ikke modtaget?

Venligst Kravetr

Står i præcis sammme situation som dig. Så de har vel nok motaget dem:=)

OK. Super! :smiley:

Man får ikke bekræftelsesbrev fra KU. Det kan jeg huske jeg også ventede på(Søgte dog på kv. 1).

OK. Jeg går også ud fra, at man ikke modtager bekræftelsesbrev fra AU - jeg har nemlig heller ikke modtaget noget fra AU.

Så godt, at jeg ikke er den eneste, der har modtaget et brev fra de respektive UNI’er.

Det er kun SDU der sender bekræftelsesbrev - Generelt kan det siges om AU at de ikke er så gode til det med kommunikationen.

jeg nikker genkendende til, at jeg ikke fik noget modtagelsesbrev fra KU, men dog fik jeg brev fra AU - jeg skal dog ikke kunne sige, om de har ændret proceduren siden jeg søgte ind for 2 år siden…

Såfremt man skal sende en ansøgning afsted en anden gang, og man vil være sikker på, at de har modtaget den, kan man jo ringe og spørge eller sende den anbefalet.

Vil man rent juridisk være sikker på, at man kan bevise, at brevet er sendt, så skal man få en postkvittering på posthuset, som udfyldes samtidig med, at man sender brevet afsted - den koster vist nok et gebyr svarende til alm.porto på kr. 4,et-eller-andet. (Det er herefter op til universitetet at bevise, at de ikke har modtaget brevet - Såfremt de ikke kan fremvise en modtaget skrivelse med pågældende datering, har man ført et lødigt bevis med sin postkvittering)

Jeg har også kun modtaget bekræftelse fra SDU, men jeg har til gengæld ladet mig fortælle at KU også sender bekræftelse i starten af april.

Hejsa,

Jeg kan godt forstå jeres nervøsitet - jeg er i samme båd.

SDU og AU sender et bekræftende brev på, at ansøgningen er modtaget. AU informerer deslige omkring, hvilke kvote 2-kvalifikationer som de har medtaget i pointberegningen. Såfremt en aktivitet ikke er dokumenteret fyldestgørende, så tillader AU, at man eftersender dokumentation herfor - en ekstra service om man vil.
Det bekræftende AU-brev modtages midt/ultimo april.

Såfremt man ikke kan vente så lang tid på at få en bekræftigelse, så kan man ringe til AU’s informationcenter, som ved oplysning af ens CPR-nummer kan be- eller afkræfte om den respektive ansøgning er modtaget.

Jeg håber det hjalp.

Mvh. Søren