Bøger til 6 sem KU

Kære kloge hoveder :wink:

Er der nogen der kan fortælle mig om man skal købe alle disse bøger til 6, eller om det kun er nogen af dem der behøves?

http://www.academicbooks.dk/pensumlister#university=77213&study=600&semester=31294

spørger kun fordi det elles kan blive en noget kostelig affærer, og jeg ikke ønsker unødvendige bøger…

sommer hilsner Crinap B)

Du skal kun bruge basisbogen, farma- og mikrobiologikortene.

Hvornår bliver medicinsk kompendium et must? ellers blot fornuftig at anskaffe sig?

Jeg fik fortalt fra en overlæge, at Kompendiet ville være noget, som alle skulle lære at kende i løbet af studiet. Jeg fik så at vide af en KBU-læge, der af selvsamme overlæge var blevet sat til at slå normalværdier for PTH i blodet op i kompendiet, at hun aldrig nogensinde i sit liv havde rørt Kompendiet, og nok heller aldrig kom til at anskaffe sig den.

Mit bedste bud er, at den er “fornuftig” at anskaffe sig, når pensum defineres ud fra den - dvs. i dit tilfælde NU! Min generelle holdning er dog at 4k for en studiebog er helt ude at skide og totalt ude af trit med, hvad det kan forventes vi har råd til. Den bliver (i min verden) aldrig nogensinde et must, og jeg vil fortsætte med at finde billigere alternativer, for at omgås den spenderingsfest, som jeg mener at kursuslederne lægger op til, når pensumlisterne laves. Jeg har netop gennemgået 6. med den blå/røde basisbog, mikrobiologikompendiet (en lille bog), min farmakologibog, arbejdsmedicin-bogen samt epidemiologi-bogen fra 4. Det kan sagtens lade sig gøre.

Hvis du skal være praktiserende læge, så kan det måske være en fin idé at anskaffe sig Medicinsk Kompendium på et eller andet tidspunkt - ellers, hvis du alligevel skal arbejde på hospital, så findes der et eksemplar på de forskellige afdelinger… i hvert fald så vidt jeg har set på mine FADL-vagter.

Mange tak for svar :slight_smile:

Hej,

Er der en, som vil kaste noget lys over den store eksamen på 6. semester?
Jeg har hørt, at den er opbygget med 4 temaer, vurderes de samlet som en enhed? Eller hver for sig, som vi tidligere har set på 2, 4 og 5. ?