Bøger i julegave?

Da jeg starter næste år på medicin på AU, så tænkte jeg, at det kunne være en fordel at få nogle bøger i julegave og derved spare nogle kroner (og kigge lidt i dem inden jeg starter).

Jeg har fundet følgende bogliste for AU:

http://www.health.au.dk/menu631-da

Nu kommer mit spørgsmål så:

I hvor høj grad kan man regne med, at denne også passer til næste år? Og bør man lave noget research inden man blot kaster sig ud i det og køber de første, de bedste bøger, som står på siden?

Gode erfaringer og råd modtages gerne - jeg er helt grøn inden for området :slight_smile:

På forhånd tak for hjælpen.

Det er ret dumt at købe bøgerne nu… når du begynder på studiet får du 10% studierabat, hvilket alligevel godt kan blive en ret god besparelse…

Desuden er det bedre at købe dem lige inden studiestart da du så er sikker på at have den nyeste version mv.

Du kan måske istedet ønske dig penge-gaver, som du så kan bruge på at købe bøgerne selv…

Hvis ud gerne vil kigge på bøger inden studiestart, vil jeg anbefale dig at låne dem på biblioteket…

Tillykke med optagelsen…

Enig. Desuden synes jeg også, at man lettere kan finde pæne brugte bøger, når man jævnligt går forbi opslagstavlerne på uni. Altså hvis man er til brugt. Til samme formål er pensum.dk og siden her ganske glimragende.

Det med at låne bøger på biblioteket er en super god idé. I Århus ligger Det Sundhedsvidenskabelige Bibliotek i Victor Albeck bygningen (den gamle fødselsstiftelse ved Vennelyst Blvd). Der er jeg rimelig sikker på, at de vil være behjælpelige med at få lavet lånerkort osv.

God fornøjelse!

Man kan oprette sig som bruger på www.statsbiblioteket.dk under “Ny bruger”

Angående bøgerne ville jeg også vente, til jeg fysisk sad med pensumlisten i hånden og vidste præcis hvilke udgaver af de forskellige bøger, der eksamineredes i.

apopov

Jeg takker mange gange for svarene - jeg tror, jeg vil undlade at skrive nogle af dem på ønskelisten :wink:

Et tillægsspørgsmål:

Er der mange, der vælger andre bøger end dem der står på pensumlisten? Som helt ny studerende er man jo ofte i tvivl om, hvad det hele egentlig går ud på - og derfor er det vel en god ide at holde sig til de guidelines, der er udarbejdet af universitetet?

Hvis jeg var dig ville jeg ikke “bekymre” mig om hvilke bøger du skal købe, og om folk køber supplerende litteratur, før du har startet.
Det er meget nemmere at finde ud af når det står en ældre studerende foran dig og fortæller hvilke bøger der er pensum, viser hvilke anatomi atlas der er på markedet og hvilke bøger det kunne være godt at købe ved siden af.

Forstår udemærket din iver, men vent nu hellere til introugen. Der får du overblikket. :slight_smile:

Vh Simon, 3. sem AU