Bøger 1. semester

Jeg skal til at købe bøger til 1. semester på KU og vil sikre mig at jeg køber de rigtige bøger. Ifg. academicbooks er det følgende bøger jeg skal bruge:

  • Hole’s Essentials of Human Anatomy.

  • Fundamentals of General, Organic, and Biological Chemistry:International Edition/masteringchemistry with Pearson Etext - Valuepack Access Card - for Fundamentals of General, Organic, and Biological.

  • Kemiske data og oversigter.

  • Medicinsk kommunikation.

Er der nogen der kan bekræfte om det er disse bøger jeg skal bruge, og om jeg kan være sikker på at de har de nyeste udgaver af bøgerne?

Ligeledes hvis nogen af Jer ligger inde med læseplaner til nogen af bøgerne, så er I meget velkommen til at lægge dem op.

Du skal bruge:

Holes - Essentials of Human anatomy & Physiologi

McMurry - Fundamentals of general organic and biological chemistry
(Her følger der en kode med, så du kan laver opgaver på nettet. Den kan kun bruges 1 semester, så du kan ikke bruge den fra en brugt bog. Jeg brugte dog ikke selv mastering chemistry (hjemmesiden) specielt meget.)

Kemiske data og oversigter
(Det er virkelig en vigtig bog, den må du have med til eksamen… Det er godt at have den nyeste udgave, men så vidt jeg husker bliver der lagt et dokument ud til eksamen med rettelser fra den gamle udgave).

Mht. Medicinsk kommunikation er det ikke en bog jeg selv brugte (er lige blevet færdig med 1.) Jeg læste i samtalen med patienten…

Desuden vil jeg mene at du til sidst mangler et kompendie i Tidlig Patient Kontakt.

Alle bøgerne kan købes i Bogladen på Panum, og de har også 100% styr på hvilke bøger du skal bruge på dit semester. Så hvis du køber dem der, så spørg derinde om det er de rigtige…

Derudover, så vil jeg da lige reklamere for at der bliver lavet et bogmarket på Tirsdag (d. 4/9). Du kan spare en del på at købe brugte bøger. Det finder sted i studenterhuset, som ligger lige ved Panum…

Mht. til en læseplan, så har jeg lige uploadet een til en anden forumpost herinde.

Held og lykke :cheer: