Biokemi 1. sem SDU

Hej
Nu hvor eksamenstiden nærmer sig og man sidder med den store engelske biokemi-bog… tænker man på om hvorvidt det ville være fyldestgørende nok fx at læse svar til målsætninger og lære dem udenad fremfor at læse og læse uden at se en ende på det…?

Jeg har fået at vide at de fleste dumper på kemien og ikke biokemien… ville det så være en god ide at læse kemien mere indtrængende og nøjes med at læse svar på målsætninger indenfor biokemien…?

Jeg ved godt at det er meget forskelligt hvad der virker for hvem… men jeg står lidt i en presset situation, da jeg har ca 12 dage at læse kemi/biokemi i… og vil derfor gerne høre hvad der virker for jer…

Godt nytår…

Hej,

Jeg lavede målsætningerne i biokemien, og regnede opgaverne fra eksaminatorie undervisningen i kemi, og gamle eksamenopgaver.
Det gav ihvertfald mig utrolig meget at lave opgaver i kemi, og ikke læse så meget i kemi-bogen…

Held og lykke med eksamen…

Jeg må gi ms ret…opgaver i kemi, og målsætninger i biokemi, og så ellers fuld skrue på gamle eksamensopgaver… God vind

Hej igen
Nu skriver du “lavede” målsætningerne… dvs. du har vel selv læst dig frem til “svarene”… og det er vel også sådan man gør…
Men siden jeg nu har fundet dem her på siden, er mit spm mere om hvorvidt det er nok at læse besvarelsen igennem (dvs. uden at læse bogen) og evt. læse der hvor man ikke lige forstår svarene.
Er det for lidt at gøre ud af det?

Jeg har ikke selv prøvet at læse andres målsætninger, men jeg vil tro det er godt nok hvis man sørger for at gennemgå det grundigt. Jeg vil tro problemet med ikke at lave dem selv er, at det er fristende bare at læse dem igennem, og det tror jeg ikke man kan huske dem af…

Det kan næsten ikke siges nok: OPGAVER OPGAVER OPGAVER

Det er den absolutte nøgle til at bestå den eksamen. Målsætninger er gode nok, men hvis du alligevel ikke kan nå at gennemgå dem ordentligt, så læg for alt i verden vægten på opgaver. Især gamle eksamensopgaver.

Held og lykke, og jeg kan da trøste med, at til sidste eksamen, var der ca. 80 % der bestod, så det er ikke så svært som man regner med.

Efter min overbevisning er den bedste måde at læse til eksamen på at gennemgå målsætninger med sin læsemakker. Du kan læse målsætningsbesvarelserne nok så mange gange, men det er først, når du kan forklare svarene til din læsemakker, at du kan dem!

MHT kemi, så er opgaveregning helt klar der du skal satse.

Og hvis du har overskud, så kan du jo skrive nogle af målsætningerne ind på http://www.mednote.dk. søg efter SDU :slight_smile: