Biofysik

Jeg søger råd angående forberedelse til eksamen i biofysik. Jeg er lidt usikker på om dette fag er pensum i Danmark, men om nogen kender til faget sætter jeg stor pris på tips og råd. Jeg er også interesseret i om nogen specielle bøger, artikler, web-sider eller lignenede anbefales.

ikke en overskrift med stor tak - der henvises til god netetikette

http://www.microsoft.com/danmark/athome … e.mspx#ESB

Det er pensum i Danmark, altså går ud fra at du mener på medicin!? Det er pensum på 2. sem. og bogen der læses efter hedder Cellular Physiology af Blaustein, Kau, Matteson. Den udgør pensum i biofysik sammen med øvelserne… Håber dette er svar nok på dit spørgsmål, ellers må du skrive igen!
Held og lykke med eksamen
MVH
Simon

Tusen tak for hjælpen:) Jeg undersøger om bogen kunne være relevant. Og jo, jeg er medicinstudent.

Du søger råd angående forberedelse til en eksamen, du ikke er sikker på, du skal til?!? :shock:
Anyways, så er biofysik en del af Strukturel & Funktionel Biomedicin A og B på SDU. De anbefalede bøger, dengang jeg havde faget, var Medicinsk Biofysik 1 og 2.

Nej nej, jeg er selvfølgelig sikker på at jeg skal ha eksamen i faget. Jeg studerer i Polen, og var derfor ikke sikker på om biofysik står på programmet i Danmark, da det ikke gør det i Norge hvor jeg har boed de sidste 12 år før jeg flyttede til Polen.

Ved du om bøgerne udgis på engelsk?