Billige PC'er til skriftlig eksamen bør være en billig løsni

Prismæssigt: koster knappt noget’
Tidsmæssig: Vinder i længden. Okej, det tager nogle uge at få igang alt, men tidsfordelerne er mange. SE bare de relevante grunde andre medstud på detta forum taget.
Implementering: Tager bare nogle på KU’s adminsitration at bestille 1000 billige PC, der findes landet rundt på offentlige sektorn: Fuldt med PC s som er gamle. Disse behøves ikke mere, og sælges ofte for nogle hundringer. Bedre at nytte disse til eksamen i stedet at diverse amter ska kassere disse gamle PC’er.
Når jeg læst igenom alle grunde på detta forum, synes jeg at vi skal opmuntre anserlige på Panum at tage tag i dette.

hvorfor ikke bare bruge client/server princippet.
Hvor man sidder på en gammel dårlig client, men hvor programmet afvikles på serveren, ala citrix.
Hvis man er bange for prisen på citrix, findes linux som glimrende alternativ, da man kan bruge remote login, som findes gratis på alle linux distributioner, som også er gratis.
Det betyder groft sagt at jeg fra min gamle udbrændte PII233 MHz, kun belaster computeren med skræmbilleet af hvad jeg laver, og ikke andet…derfor kan en gammel computer få nyt liv, og gennem linux, vil man igen uden problemer kunne styre hvilke programmer man som bruger har adgang til, og der er ingen måde at komme ud over det :slight_smile:
Cool ikke :slight_smile:

p.s. Der er ikke noget galt med at være nørd og mediciner :slight_smile:

De penne der skal bruges til skitser, skal selfølgelig købes. Men hvis man køber 500, burde man vel også kunne få dem til en ordentlig pris.

Jeg tror faktisk ikke pengene er problemet, - men mere at panums ledelse er en flok gamle nisser, der ikke har en visionær tanke i hovedet.

Der opstår selvfølgelig også nogle problemer med brugen af computer til eksamen - hvordan skal man f.eks forholde sig, hvis systemet går ned? -eller en enkelt elevs computer? På den anden side bliver der jo flittigt brugt computere til eksamen på alle mulige andre uddannelser, så der burde være en masse erfaringer fra andre steder, man kunne bruge.

Nu bliver det nok svært at skaffe en driver til digitizerne hvis man, som Gundestrup skriver, bruger terminaler med linux. Jeg kan dog ikke se grunden til at man ikke bare kan tegne skitser i hånden og vedlægge dem som bilag.

Desuden er der vel også det problem, at alle computere skal være tilsluttet en evt. server hvilket kræver et lokale der er stort nok til at rumme samtlige eksaminander (Forestil jer en server stående i opgangen på Peter Bangs Vej med ledninger ud til samtlige lokaler!).

Jeg tror det store problem er at de godt vil stille printere til rådighed så man kan læse sin besvarelse på papir under eksamen. Der er selvfølgelig ikke råd til en lydløs laserprinter til alle og hvis flere skriver ud på samme printer bliver der et problem med uddeling af udskrifterne. Personligt mener jeg dog, at det er et unødvendigt gode at kunne skrive ud under eksamen og det er da set før at man afleverer opgave på disketter eller USB-stik.

Jeg forstår dog ikke hvorfor det hele skal være så High-Tech. Jeg ville være tilfreds med at skrive min besvarelse i en dos-prompt på en 486’er :slight_smile:

jeg er enig, skitser i hånden, og så sende sin opgave til en e-mail, med kopi til ens egen e-mail, så har alle en kopi, og idag er e-mail, med kopi til sig selv, faktisk gyldigt, som bevis for modtagelse, indhold og aftale…
Faktisk med normal netværk, og en rimelig computer, vil man uden problemer kunne køre det fra linux.
Det eneste man skulle have, er de hule palener der allerede er på Peter bangsvej :slight_smile:

Hvad man kan gøre andre steder, kan jeg ikke svare på, da jeg aldrig endnu har været der.
Ang. nokia pen, jeg mener direkte at de personer som har fundet på den ide, er idioter, da det ikke kan skabe andet er problemer :slight_smile:

mvh
svend

en anden grund til også at bruge remotedisktop, er at så kan man ikke gemme ting på harddisken, hvis man bare sætter en let modificeret knoppix i maskinen…
Fagre nye verden :slight_smile: