Bedste steder at bo i hhv. Aarhus/ Aalborg, tæt på uni?

Tænker først og fremmest på kollegieværelser og beliggenhed i forhold til uni i disse to byer. Når jeg kigger på de respektive udlejningshjemmesider er det svært at vurdere i hvilken bydel man skal reservere en plads. Jeg er interesseret i en bolig tæt på uni.

Noget andet: hvordan er mulighederne for at ‘leje’ sig ‘billigt’ ind hos en kollega/overnatning i hverdagen (uden adresseflytning og med garanteret fravær i weekenden)?

Mvh
Mignon

http://www.aku-aalborg.dk/ er god til Aalborg.
Jeg ville kigge efter noget i Aalborg Ø, SØ eller Vejggard.

Jeg har boet på dette kollegium i Aalborg: http://vl.aku-aalborg.dk/Ejendom.aspx?ID=2

Det er nogenlunde midt mellem centrum og uni. Et kvarters tid på cykel til begge dele, ungefähr det samme i bus. Måske lidt mindre. Jeg boede i en af de “store”, dvs 2½-værelser, men vi havde også et barn. Jeg ved ikke hvordan de andre lejligheder er, men jeg ved at der ret meget socialt og også en velbesøgt fredagsbar. Men man kan også sagtens bare passe sig selv, hvis man hellere vil det.

Værelser er også til at finde og ender det med Aalborg, må du bare sige til, hvis du har brug for hjælp til noget. Jeg ville nok undlade Aalborg SØ og nøjes med at søge i Aalborg Øst og - primært - ville jeg nok lede i Vejgaard. Skøn, skøn bydel og ca. midt mellem uni og centrum. Aalborg øst er tættere på uni, men langt fra centrum og mange steder temmelig ghetto-præget. Jeg har selv boet der og er glad for ikke at bo der længere! Jeg har dog en veninde, der bor der med mand og barn som er fint tilfreds, de læser også begge på uni.

Mht. at leje sig ind hos nogen er det ikke noget jeg før har hørt om, men det kan sikkert lade sig gøre.

SØ er pure love! :stuck_out_tongue:

Lige en anden bemærkning: Hold dig fra Lykkebo i Aalborg.

[quote=“Bottomfarm”:1ys6sgog]SØ er pure love! :stuck_out_tongue:

Lige en anden bemærkning: Hold dig fra Lykkebo i Aalborg.[/quote]

He he, smag er jo ikke til at diskutere. Men tæt på uni kan man vel næppe kalde det?

Og jeg er helt enig; hold dig LANGT fra Lykkebo! :x:

Kommer lidt an på hvad der menes med SØ, bor selv i 9210, ca. 2km fra campus, men det er for så vidt ligegyldigt.
Medicin foregår på Frederik Bajers Vej i Aalborg Ø, så kan du selv måle afstande til de repektive kollegier. :slight_smile:

Takker for Jeres informative og konstruktive input! Jeg er allerede meldt ind hos AKU-Aalborg, men nu er det en del nemmere at krydse af :slight_smile: Har noteret mig at det ikke er nødvendigvis lykke at bo i Lykkebo :lol: Og ghetto rimer heller ikke med med mine ønsker…

Mvh Mignon

Jeg er bosat i Aalborgs centrum. Dette er jeg meget glad for, fordi der virkelig ikke er ret meget afstand til alt det vigtige - døgnkiosker, supermarkeder, malerforretninger, vaskerier og alt andet :stuck_out_tongue:
Problemet er så bare, at Uni ligger udenfor byen i øst. Jeg tror dog, at der er gode busmuligheder derud. Jeg er dog af det indtryk, at Aalborg generelt er en by for unge mennesker - jeg har i hvert fald ikke fred for højt musik, ofte. Det går mig ikke alverden på, men det er jo op til den enkelte person. Jeg tror dog, at det er værre ved campus larm-mæssigt, da det nok er primært studerende der bor derude.

Hvad larm angår er jeg en ret sart person (hvis jeg skal kunne huske hvad jeg læser). Gider nemlig kun ‘skønklang’ :lol:
Derfor er ørepropper eller passende støjreducerende høretelefoner mine venner :slight_smile:

I Århus kommer du ikke tættere på universitetet, hvad angår bolig, hvis du bor i Uni-parken. :wink:
Du kan jo evt. tjekke denne hjemmeside: http://koll.au.dk/. - Dog er værelserne her, ikke så store.
Ellers kig ind på kollegie8000.dk, men hold dig fra Skjoldhøj kollegiet, her opvejer de negative ting vidst de positive. (efter sigende) :wink: . Ellers er der ofte små værelser at finde rundt omkring. Disse finder man dog bedst i den lokale avis, eller hvis man kender nogen som kender nogen…

Jeg har fuldt lidt med i dine indlæg, da vi er i samme båd, hvad angår ønsket om Medicin studiet, så hvis det skulle blive Århus for begge vores tilfælde, eller kun dit (håber selv mest på KBH og skal derfor, forhåbentlig, flytte fra Århus) så er du mere end velkomme til at kontakte mig, så kan det være jeg lige kan forhører mig. :slight_smile:

Tusind tak for opmuntrene og motiverede indlæg! Det får en til ikke at miste modet!

@studBScMM: Tusind tak skal du have! Jeg tjekker dine forslag og takker for dit generøse tilbud! Og jeg håber også at komme ind på KU og vil gerne have dig med herovre :slight_smile:

Det glæder mig at jeg kan bidrage til det positive og optimistiske ånd, kan kun sige: kæmp videre!

Knus
Mignon

Hej Mignon.
Jeg skal selv ind og læse Medicin på Aarhus Uni med studiestart her til sommer.
Hvis du kommer ind her, har jeg evt. et værelse/2 værelser, som jeg udlejer i min lejlighed (3 værelses på 85 m2), som ligger 1,7km fra Uni.
Vi kan evt. lige skrives ved og så måske mødes og aftale nærmere.

Mvh Andreas

[quote=“Andreeeeas”:3842i7lh]Hej Mignon.
Jeg skal selv ind og læse Medicin på Aarhus Uni med studiestart her til sommer.
Hvis du kommer ind her, har jeg evt. et værelse/2 værelser, som jeg udlejer i min lejlighed (3 værelses på 85 m2), som ligger 1,7km fra Uni.
Vi kan evt. lige skrives ved og så måske mødes og aftale nærmere.

Mvh Andreas[/quote]

Hej Andreas

Tak for tilbuddet. Vi skrives ved når vi ved mere vedr. optag, ok?
I mellemtiden må du gerne smide en pm med evt. prisforslag

Mvh Mignon :slight_smile: