Be om konstruktiv kritik til min motiverede ansøgning

hej kære dem som vil kritisere min motiverede ansøgning til AU :slight_smile: . Her er den:

Det har altid været min hensigt og interesse i at søge ind på medicin, og med denne motiverede ansøgning ønsker jeg at få min karakter belyst for læseren.

Gennem min opvækst er jeg blevet sporet ind på medicinstudiet, fra at høre om min fars fag (læge), og om venners erfaringer fra studiet, hvilket har givet en anledning til styrkelse af min målrettethed for at søge ind.

I 2003 blev jeg slået ud af kurs pga. min lillesøsters død. Så jeg tog på ungdomshøjskole for at komme ovenpå igen, hvilket udviklede mig på et personligt plan, idet jeg lærte at kende til konfliktløsning, samarbejde og samvær, gennem omgang med mange forskellige typer mennesker.

Derefter startede jeg i 2004 på HF for at forbedre mine karakterer. Forløbet gjorde mig studiemoden og mere øvet i egnetheden til at studere under pres. Jeg har her haft biologi på A-niveau, og skrev større skriftlig opgave i faget med udgangspunkt i Parkinsons-syge.
Jeg har altid været god til selvstændigt at studere interesser hjemmefra, og har altid været betaget af den livslange fordybelse medicinstudiet kræver, og er dermed forberedt på en stor læsemængde velvidende om, at der er stor forskel på at være gymnasie- og universitetsstuderende.
Jeg har en stærk disciplin og dygtighed i fordybelse af svært læsestof, og formår at placere fokus på væsentlige aspekter, se bort fra det uvæsentlige og vigtigst af alt; lært at være kritisk.

Jeg startede med at arbejde som tilkaldevikar i ældreplejen i 2006. Der er jeg blevet øvet i håndtering af plejemæssige midler og viden, samt medmenneskelig forståelse, kontakt og kommunikation med mennesker med forsk. sindslidelser og demens (med hvilke jeg har noget erfaring jeg kan byde af i jeres ’præklinisk kursus’)
Arbejdet har bekræftet min evne til selvstændighed og til at tage initiativ, samtidig med at jeg er blevet udstyret med et kaosberedskab og en god situationsfornemmelse, idet jeg ofte har oplevet at stå alene med ansvaret for en hel afdeling pga. manglende ressourcer til rekruttering af kompetent plejepersonale, og kan dermed formå på egen hånd at skabe orden i hektiske og pressede situationer.
Jeg er i besiddelse af en stor ansvarsfølelse og gennemfører altid mine arbejdsopgaver til stor tilfredsstillelse for mine arbejdsgivere.
Jeg har endvidere også deltaget i et 30-timers udvidet førstehjælpskursus ved ASF-Dansk Folkehjælp.

Jeg finder det tiltalende, at på AU integreres teori med praksis, på en sådan måde, at man kommer til at benytte sig af den teori, man har lært fra undervisningen(parakliniske undersøgelser, sygehistorier m.m.) på de kliniske ophold, der forekommer over hele uddannelsesforløbet - hvilket er noget, jeg i den grad har savnet fra mit ældreplejearbejde. Jeg er også begejstret for jeres undervisningsform, der stiller krav til ens egen motivation og effektivitet, idet deltagelse ved forelæsninger, og deltagelse i en række andre aktiviteter sideløbende med uddannelsen, giver aktuelt stof til eftertanke, man kan benytte sig af til holdundervisningen, bl.a. til at forholde sig kritisk til det nuværende læsestof.

Nu er jeg begyndt på sygeplejerskeskolen for først og fremmest at få de sidste point der kræves, men også for at opnå noget yderligere sundhedsfagligt input og studieteknik. Jeg vil senere sende jer 1.semesters beståede eksamen.

Jeg er selvsikker, målrettet og fast opsat på at gennemføre studiet. Jeg er en kvinde af stærk karakter, der ejer en frygtelig masse gåpåmod og kampgejst, som kan bidrage med en masse erfaringer og er en person, der gennemfører de projekter jeg engagere mig i - Hvilket jeg altid har gjort.
Som afslutning vil jeg tilføje at jeg er absolut kvalificeret til at gennemføre et fagligt udfordrende studie som medicin, og er som person og studerende alt andet end skuffende.
Altså forsikrer jeg at I ikke vil fortryde, hvis I optager mig til jeres studie

Jeg vil endvidere vedlægge et cv til min ansøgning på sit eget papir om mit uddannelses- og erhvervserfaring og interesser
Mvh. Marie P.

orv… jeg har forresten et snit på 8,9 og jeg har 11 i dansk skr. og mdt., 11 i kemi C ; 10 i fysik B ; 10 i mat B mdt og 9 i skr ; 8 i engelsk B mdt og 6 i skr. … hvis det er noget der kan bruges, så I kan fortælle om mine chancer…?!

"Altså forsikrer jeg at I ikke vil fortryde, hvis I optager mig til jeres studie "
“kampgejst”
synes jeg ikke om.

Jeg er ikke klar over om måden at skrive ansøgning har ændret sig for kvote 2.
Man har jo også meget forskellige skrive stil.

Du kan læse min ansøgning som fik mig ind på medicin studiet i 2001.
find den her:
http://gundestrup.dk/universitet_2001.pdf