Banner-værksted!

[color=blue][size=4]I forbindelse med demonstrationen torsdag 10/5, skal der laves nogle bannere hvoraf vores sag klart fremgår.
FADL i København stiller materialer til rådighed – kom og vær kreative for en god sag! [/size][/color]

[size=5][color=red]Tirsdag d. 8/5 kl. 16.00 ved FADLs sekretariat bygn. 1.2.7.[/color][/size]

[size=4][color=blue]Mvh. Jannie Pedersen / FADLs repræsentantskab i København – [email protected][/color][/size]

Super idee - hvad med noget lign i Århus og Odense?

Post jeres idéer til bannere her!

“Tvinger i os, tvinges vi ud af landet!”

“Overgangsordning eller overgangsflugt!”

“Læger uden chancer”

“Tvang gør studietiden lang”

“Folkeskolen->Gymnasiet->Medicinstudiet->GULAG”

“Hjælp os til at hjælpe jer: Ingen tvang!”

"Farvel Danmark ;-( "

“Frit sygehusvalg - tvunget specialevalg?!?”

“4-års-fristen er værre end pesten”

“Ret til selvbestemmelse - også for læger!”

“Hvordan giver færre læger flere speciallæger? - Vi rejser nemlig!”

“Tvang skaber ikke lykke - Løkke skaber tvang!”

“Pest eller kolera?”

“Vi er også mennesker”

Jeg synes, der skal spilles på noget andet, end at vi læger personligt er utilfredse - forblændede af Ekstra Bladet er der alligevel ingen, der tror os, og vi vil (endnu en gang bare) blive opfattede som om, vi skaber os.

“HVIS JEG FÅR KRÆFT
VIL JEG IKKE BEHANDLES
AF MIN LÆSEMAKKER”

Hvis ikke jeg vil, hvem vil så?? Ingen! Hvorfor ikke - sådan en læge kan man da ikke have? Nej, det er netop hele pointen! Han bliver sandsynligvis en alletiders læge, men han bliver med stor sikkerhed en dårlig onkolog!

Øhhh… jeg tror de fleste blot vil tænke, at du har en dårlig læsemakker?

Hehe, muligvis… :wink:
Jeg sagde jo også, det skulle følges op med nogle udmeldinger om, at tvang fører til dårligere behandling. Det er noget, patienterne kan forstå! Det er noget, de ikke ønsker - og når de ikke ønsker det, ønsker politikerne det heller ikke (forhåbentlig).
Jeg tror omvendt, at truslerne om at rejse el. lign. blot vil give lægerne og de lægestuderende et image som forkælede.

Fede forslag!

Jeg vil selv straks gå i tænkeboks, men tror nu ikke jeg kan konkurrere med dette. :slight_smile:

Hehe, muligvis… :wink:
Jeg sagde jo også, det skulle følges op med nogle udmeldinger om, at tvang fører til dårligere behandling. Det er noget, patienterne kan forstå! Det er noget, de ikke ønsker - og når de ikke ønsker det, ønsker politikerne det heller ikke (forhåbentlig).
Jeg tror omvendt, at truslerne om at rejse el. lign. blot vil give lægerne og de lægestuderende et image som forkælede.[/quote]

:evil: :evil: :x :evil: :evil: :evil: :evil: :x :x :frowning: :evil: :frowning: :x

Hehe, muligvis… :wink:
Jeg sagde jo også, det skulle følges op med nogle udmeldinger om, at tvang fører til dårligere behandling. Det er noget, patienterne kan forstå! Det er noget, de ikke ønsker - og når de ikke ønsker det, ønsker politikerne det heller ikke (forhåbentlig).
Jeg tror omvendt, at truslerne om at rejse el. lign. blot vil give lægerne og de lægestuderende et image som forkælede.[/quote]

:evil: :evil: :x :evil: :evil: :evil: :evil: :x :x :frowning: :evil: :frowning: :x [/quote]

Hehe, der var han jo… :slight_smile:
Det er nok på nuværende tidspunkt en god idé endnu en gang at understrege, at ovenstående indlæg udelukkende var et teoretisk eksempel. Jeg er bare overbevist om, vi har en lidt større chance for at blive bemærkede, hvis vi spiller på forringelser i sundhedsvæsenet som effekten af den nye aftale i forhold til forringelser i lægernes personlige vilkår.

klart!!

Grunden til at der endnu ikke har været noget mediedækning er fordi at det er en meget intern kamp - hvis den skal presse LLR skal der nok slåes på generel forringelse af speciallægerne og flygt fra sundhedssystemet i DK - vil jeg tro!

klart!!

Grunden til at der endnu ikke har været noget mediedækning er fordi at det er en meget intern kamp - hvis den skal presse LLR skal der nok slåes på generel forringelse af speciallægerne og flygt fra sundhedssystemet i DK - vil jeg tro![/quote]

Måske… Jeg er bare bange for, at vi vil blive opfattet forkert, hvis vi truer med at flygte til Norge eller Sverige. Ikke at det ikke er aktuelt… :wink: Det skriger bare af grådighed i den Ekstra Bladets-hjernevaskede befolknings ører. Dermed er jeg bange for, der skabes en antipati, der kan skade vores sag. - Hvis folk overhovedet gider at interessere sig for den! Derfor ser jeg udsigten til et markant forringet behandlingstilbud, som vores bedste våben til at råbe medierne og dermed befolkningen op. For de skal på vores side, hvis vi skal have den mindste chance for at rykke LLR.

Du har nok ret!

så gælder det jo bare om at møde op til det her bannerhelvede i morgen, så vi kan få noget fælles fodslaw!

er der nogen der har noget indtryk af hvor mange der kommer til selve demoen?

Godt at se at der er nogen der har lyst til at lave bannere, og tak for de gode foreslag til tekster - keep 'em rolling!

Jeg håber personligt på at vi når op på over 500 mennesker. Det kan godt være at det er optimistisk…

Glæder mig til at se jer imorgen!

For mig ville fangestribede kitler og nogle fodlænker meget godt symbolisere den følelse, 4-årsreglen efterlader mig med!! :evil:

Håber at se alle på torsdag!

Studenterklubben holder åbent torsdag 11-13.
I anledningen af demonstrationen for frit specialevalg på torsdag holder Studenterklubben, på trods af eksamenslukket, åbent fra 11-13.

Kom ned og få en kop kaffe med dine kommende kollegaer, før vi alle drager afsted mod Christiansborg kl. 13.

Mvh.
Studenterklubben

ps. poster den også lige i den anden tråd.

Nu ved jeg godt det er lidt sent, men alligevel:

“Vil du opereres af en kirurg der hader kirurgi?”

“Vil du bestråles af en røntgenlæge der kun drømte om at blive kirurg?”

“Hans største ønske var at blive børnelæge, men han blev tvunget til at behandle din bedstemor”