B2 eksamen på SDU

Hej Stud.meds!

Jeg skriver for at få lidt gode råd her i 11.time inden anatomieksamen på SDU.

Sagen er den, at jeg af diverse årsager er kommet håbløst bagud med eksamenslæsningen. Det er jo i sidste ende min egen skyld, men nogle livsbegivenheder kan man jo desværre ikke aflyse (would be nice though🥳).

Er der nogen, der har det helt geniale tip til hvordan jeg bedst kan læse op/hvad jeg skal have fokus på de næste 14 dage, for forhåbentligt at kunne klare eksamen? Eller som har stået i samme situation, og kan dele lidt tips?

Jeg føler mig max stresset af det, og får sovet 5-6 timer om natten, så det fylder virkelig meget.

Dbh,
A :crystal_ball:

1 Synes om

@Tammi nu er jeg så fræk at tagge dig i det her, da jeg har set, at du tidligere har været så sød at hjælpe ift modulerne på sdu :slight_smile: Har du måske en idé til hvad en strategi kunne være eller en tråd du kan henvise til, hvor det er diskuteret før?

På forhånd tak, og undskyld hvis det forstyrre!

Hejsa :blush: her er et link til en tråd med gode tips til at læse op på 30 dage: SDU sommerstart 2016 - #18 af DSK

Nu har du jo kun 13 dage, så jeg ville gøre således:
Uge 1: standardsvar, standardsvar, standardsvar! Lav så mange du kan nå og gentag så mange gange det er muligt. På et tidspunkt sidder det fast og man har god tid til eksamen til at få en åbenbaring eller to :wink:
2 dage: Gennemgå Embryologi og Fysiologi så du kan nok til at få 50 % rigtigt. Prioriter uge 1 og 2 af embryologien. Find evt. flashcards på nettet og øv det til det sidder der.
5 dage: Lav alle tilgængelige eksamenssæt og grundigt gennemgå svarene du havde forkert. Tit er der hele opgaver der er det samme fra år til år, så hvis du kan huske bare nogle af dem, er der næsten 10 % gratis.
Arbejdsmedicin er stort set altid de samme spørgsmål, så du lærer rigeligt til det ved at gennemgå svarene fra eksamenssættene.
De to dage mellem skriftlig og spot: Kig på de gamle svar fra tidligere spots og træn dem. Kig på de standardsvar med billeder, de røgentbilleder i har tilgængelige og billederne af “muskelmanden” (i mangel på et bedre ord haha). Spot er en del nemmere end skriftlig, så fokuser kun på den efter den skriftlige er overstået.

Håber du kan bruge det til noget :blush:
God læselyst og held og lykke med det hele!

4 Synes om

@Tammi du er seriøst en stjerne!! :sparkles: Tusind tak for dit grundige svar! :blue_heart: jeg giver en øl eller 10 på Epstein efter eksamen :raised_hands:t3:

Har kørt anki-kort hele dagen i dag (hvor standardsvarene er lagt ind) så det fortsætter jeg med den næste uge, og så embryo og eksamensæt ugen efter :grin:

Igen, TAK!

1 Synes om

Hej Abracadda,
Anki-kort til B2, er det noget du vil dele, eller hvor kan jeg finde det? På forhånd tak :pray:t2:

Hej Kathrine!

Jeg har først det din besked nu. Jeg sender dem, når jeg kommer ud på studiet i morgen :slight_smile:

Det ville være super dejligt :smiley: På forhånd TAK