AU: Foregår noget af undervisningen på sygehusene?

Hey…
Jeg har lige et praktisk spørgsmål til jer i Århus…

Er der undervisning på sygehusene i Århus?? og i så fald hvilke?? universitetshospitalet, kommunehospitalet eller Skejby??

Og sidste spørgsmål: Hvor stort omfang er det i??

Det er fordi jeg har været ved at kigge efter kollegier, og hvis der er en del undervisning på Skejby, kan jeg jo ligeså godt kigge efter kollegier i nordlige del af Århus i stedet for den sydlige del…
:smiley:

Der undervisning på alle tre sygehuse i byen og klinikophold i: Randers, Aalborg, Hjørring, Viborg, Herning, Holstebro mm. udiver det tager det trods alt lidt tid før du skal have undervisning på sygehusene og derefter foregår det på alle sygehusene, så vælg hellere kollegie efter, hvor du gerne vil bo end hvad der er tæt på et af sygehusene.

vh

Michael

1-7. semesters undervisning foregår på uni med undtagelse af enkelte ting som fx. færdighedslab. og patologi der finder sted på Århus Sygehus NBG/NBG+THG.

9.semester er et cykelsemester, hvor du kommer omkring alle sygehusene hver eneste uge, hvis jeg husker korrekt!

  1. Størstedelen på Skejby, resten på uni.
  2. På Skejby, NBG og THG.

Jeg ville personligt vælge noget i nærheden af uni. men det kan være vanskeligt at få uden mange måneders anciennitet. Århus nord fx. Børglum og Vilhelm Kiers Kollegiet er ikke mere end 10-15 min væk fra uni. Kender desuden en del som har været glade for at bo ude i Skejby.

Ok… Mange tak… Det vil jeg tage med i mine overvejelser så… Det er skam rart, at man kan få lidt viden fra nogen, som har været i samme situation :smiley:

Jeg tror jeg slår mig ned i Skejby… Det virker som om, det er et ok område…

Tak for svarene…