AU: eksamensopgaver til anatomi

Jeg er på første semester på AU, så jeg er ved at drukne i anatomi. Jeg kunne godt tænke mig allerede nu at se nogle eksamensopgaver. Har hørt det er en god ide at lave en masse af dem og så synes jeg også jeg mangler et klarere billede af hvad det egentlig er vi skal svare på.

Så, er der et sted hvor man kan finde/købe de gamle eksamens-sæt?

Lollipuppie

http://www.medicinerraadet.dk/

hej linnea,

er selv 2semesters lige nu på AU, og det er helt normalt, at føle sig lidt lost / overrumplet på første semester :slight_smile:

Når du ser på eksamensopgaverne så læg mærke til, at de er ens opbygget med hoved, hals, thorax, abdomen, pelvis fra indre organer; derefter 8 spgs. i bevægeapparatet, stort set altid 4 i armen og 4 i benet + et par embryologi spgs… Mit råd til dig er, at du på ingen måde skal STRESSE, og forsøge at lære alt udenad nu.

Det bedste du kan gøre for dig selv, er at få et kanon overblik over over- og underekstremiteten!!!

Når du tænker over det, kan du så egentlig se n.medianus’s eller a.radialis’s forløb for dig, og hvordan er det lige m.piriformis egentlig ligger i bækkenet :wink: ?

-Held og lykke med det!

btw: 2semester er hårdt, ja! men overhovedet ikke i den vanvittige grad, som det blir’ gjort til. Faktisk er det ret nice, at blive god til anatomi - og lysten driver værket, som man siger!