Atlas of Human Anatomy - Sobotta

by R. Putz (Editor), R. Pabst (Editor), Taylor, Weiglein

Forfattere: Sobotta, R. putz, R. Pabst, S. bedoui
Indbundet, sidetal 419
udgivet 2006, forlag Elsevier

ISBN: 0443103488

[quote]Inden for den første uge på panum havde jeg brugt 4000 kr på bøger. Fint skulle det være. Kronen på værket var Sobota - Atlas of Human Anatomy, da jeg købte det stod det i omkrin 1500 kr. Hver en side blev vendt og drejet, mens jeg kæmpede mig gennem Finn B. Jeg synes det var et et aldeles fremragende opslagsværk. Det synes jeg stadig. Det sker tit jeg tager det ned fra hylden når jeg kommer i tanke om en muskel og ikke lige kan huske hvor den ligger.

Men. Min kæreste har købt Netter. Hvor nødigt jeg end vil synes jeg faktisk det er bedre. Det kombinerer det makro og mikroskopiske langt bedre.

Sobota er den gamle kæmpe flot, lækkert. Men skulle jeg vælge i dag ville det være Netters. Så gør det jo hellere ikke noget det koster en 1/3 del.[/quote]

Jeg er også glad for min sobotta. Husk at købe den på englesk med latin nomenklatur.
Køb den over nettet her er klejner at spare.
5/5 stjerner fra mig

Hej hvad synes du/i om cd-rom versionen? Overvejer hvad jeg skal købe som opslagsværk: Netters, Sobota eller Boisen… Har ikke fundet et sted på nettet hvor jeg kan se dem Live eller eksempler. Det er mange penge at give ud… så vil gerne høre hvad der er bedst at slå op i hvis man lige skal tjekke en muskel eller knoglefremspring eller måske nervebane?

Sobottas CD-rom er markant bedre end Netters. Softwaren på Netters er uhyggelig gammel, og brugerfladen elendig.

Sobottas software er også gammel, men funktionel, og god at bruge. Jeg har brugt Sobottas CD-rom i stor stil til anatomi - på trods af jeg dog stadig foretrækker Netters illustrationer - men hvis man sidder ved en computer og forbinder Netters bogatlas med sobottas CD-rom er man godt kørende.

tak skal du have jensemand

Det skal lige siges at det nye sobotta software er et virkeligt avanceret stykke atlas, med 3d-animationer, patologi og billeder af led i bevægelse. Har det selv i 3 udgaver. Alle billeder med det ord du søger på dukker op i en nem oversigt. Endvidere er der tekstforklaring til, og röngten-billeder er ude i højre margen.

Billederne er forresten de samme som fra bogen + nye computeranimationer + film af diverse pareser + histologi fra diverse udsnit.

Jeg kan ikke anbefale det nok.

NU vil jeg ikke bare slette de gamle bøger på sitet, men her er Sobottas nye udgave. Den er fordelt over to bøger:

Forfattere: Sobotta, R. putz, R. Pabst, S. bedoui
Indbundet, sidetal 419
udgivet 2006, forlag Elsevier

ISBN:0443103488