Ang. SDU Modul 5 og pensum

Kære brugere på studmed.dk, nuværende modul 5’ere og tidligere modul 5’ere (fra nyere tid)

Jeg har meget svært ved at afgrænse eksamens-relevant pensum for anatomi. På modul 4 var JC’s standardsvar en glimrende (og ikke så lille) afgrænsning af pensum.

Alt materiale der ikke er eksamens-relevant er mig fuldstændig og aldeles ligegyldigt, bacheloren kunne i det hele taget ikke interessere mig mindre inden for faget.

Derfor ville det være en kæmpe hjælp, og sikkert også for mange andre - at få en komplet afgrænsning af anatomipensum på modulet.

Lad mig høre hvis der er hjælp at hente.

På forhånd tak.

Det viser sig standardsvar kommer løbende.

…som de også gjorde på modul 4 og vil gøre på modul 6, 7 og 8. JC’s standardsvar er anatomi-pensum, hverken mere eller mindre.

Et råd dog, stofferdk: Det er ikke gymnasiet længere. Læser du for kun at bestå en eksamen, så har du fundet det forkerte studie. Om meget få år står du med rigtige mennesker(-s liv) i hænderne, og så nytter det ikke kun at læse for at bestå. Nu læser du for at blive den bedst mulige læge du kan blive, således at du har den bedst mulige faglige viden som ballast i dit senere virke.

[quote=“Sarup”:32s0y6r6]…som de også gjorde på modul 4 og vil gøre på modul 6, 7 og 8. JC’s standardsvar er anatomi-pensum, hverken mere eller mindre.

Et råd dog, stofferdk: Det er ikke gymnasiet længere. Læser du for kun at bestå en eksamen, så har du fundet det forkerte studie. Om meget få år står du med rigtige mennesker(-s liv) i hænderne, og så nytter det ikke kun at læse for at bestå. Nu læser du for at blive den bedst mulige læge du kan blive, således at du har den bedst mulige faglige viden som ballast i dit senere virke.[/quote]

Det kan vi diskutere længe. Hvis du mener du bliver en bedre læge ved at kunne benævne 37 anatomiske punkter på mandibula, eller kunne lave avancerede beregninger af blodets flow-rate i teoretiske blodårer - så fred være med det. Det er ikke min overbevisning; og jeg er temmelig sikker på mine fremtidige patienter er enige.