Anbefalinger 1/2 år før studiestart?

Hej, jeg vil høre om I har nogle anbefalinger til mig. Jeg er ret sikker på at blive optaget på medicin på AU til sommer og har et relativt roligt halvt år indtil da.
En neuroforsker jeg kender har foreslået mig at holde ferie :wink:
Men er der andre gode råd I vil give til hvad jeg kan bruge det næste halve år til, i relation til studiet?

1 Synes om

Hej, jeg vil anbefale at du gør det man normalt vil gøre i et sabbatår. Arbejde, rejse, holde fri.

1 Synes om

Hej!
Jeg står selv i samme situation. Dog skal jeg læse nogen fag op her til Marts.

Umiddelbart vil jeg give dig samme bud som de andre. Nyd tiden. Det er dit sabbatår og når du skal igang med studiet, så skal du give den hele armen!

Evt se om du kan få rejst lidt (men self svært med corona) evt fuldtidsjob indtil SU’en kommer🥵

Har du kigget på FADL Jobs? Har hørt man kan tage deres kursus før man starter, men jeg er ikke helt sikker.

Jeg håber dig det bedste, og held og Lykke.

Hej,

Må jeg spørge hvordan du kan være sikker på at komme ind på AU via kvote 2, er der nogle tricks jeg ikke kender :)?

Mvh

Tror desværre ikke der er nogen garanti på kvote 2. På kvote 1 kan man være mere sikker, hvis man jo har fået det snit som man skal have.

Tror OP søger ind på kvote 1

Hej Leloo
Mit bedste råd er at få slappet så du virkelig har gejsten oppe til 1 sem. Ville ønske jeg havde udnyttet det 110 %!!
Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan der startes ud med fag på AU, men niveauet er anderledes fra gymnasiet og der er (ofte) tale om helt nye måde man skal lærer på!

Jeg så en anden der gav et råd omkring at man måske skal lære at sætte sig ned og læse i længere perioder - true. Men få nydt din frihed.

Endnu et quote fra en anden tråd var at medicinstudiet er ligesom et marathon - så hold ferie inden du starter

1 Synes om

Hmm sagen er dén at jeg ikke er ret god til at slappe af :sweat_smile: det er fuld skrue hele tiden.
Arbejder også og sparer op, der er ikke mere SU til mig da jeg har en kandidat allerede.
Jeg kan selvfølgelig ikke være 100% sikker men med et nu højt fagsnit og en unitest der var vel over grænsescoren på SDU sidste år, føler jeg mig ret sikker.

Det kender jeg alt for godt tro mig! Prøvede i et par dage at læse på forkant i histologi, og det jeg læste var ærlig talt ikke tiden værd!
Husk at pensum afgrænses markant til undervisning og det ikke “alt” der står givet som pensum vigtig mht. eksamen.
Men hvis du starter på AU har jeg hørt at de kører celle-biologi 1 semester samt genetik hvis jeg husker korrekt? Så det bare om at enten at få fat i bøgerne og kontakt til en på 1 semester :slightly_smiling_face: hvis du absolut ikke kan lade værd vil jeg råde dig til at få fat på Powerpoint slides eller eksamenssæt! De er nemlig guld værd!

1 Synes om

Hej @Leeloo

Jeg har gået på bachelor-delen på AU for 10 år siden. Hvis jeg kunne skrue tiden tilbage ville jeg læse pensumstoffet fra Biologi A, for jeg har oplevet at dem der havde Biologi A i gymnasiet var godt forberedte til genetik (jeg havde genetik på 2. semester).
Det er svært at vide hvad bliver pensumstoffet og det er ofte knyttet til nogle øvelser, så du kan med fordel holde fri inden studiestart.

Pøj pøj
Mignon