Anatomisk atlas: Thieme, Sobotta eller Netters?

Hej allesammen,
jeg er førsteårsstuderende på SDU, og skal til at købe et anatomisk atlas. Grundet, at alt er online, kan jeg ikke få lov at bladre fysisk i dem for at se, hvilken jeg designmæssigt bedst kan lide.
Hvilket anatomisk atlas ville i anbefale? Hvorfor?

Hvor har i købt jeres? (ud over dem, der har købt brugt, selvfølgelig).

Jeg havde både Netters og Thieme, fordi den ene var fra en veninde, der er droppet ud og den anden fra min storebror.

Generelt anbefaler jeg Thiemes, bedst til neuroanatomi og truncus mm. — Men Netters var helt klart bedst i afdelingen med indre organer, men det kan man altså nemt slå op online, og det er de billeder, som underviserne bruger på slides alligevel

1 Synes om

Hej Malak!
Jeg går selv på AU og har brugt Netter’s atlas. Den er virkelig god og når man køber den, får man også online adgang til den. På den online version kan man også “test sig selv” i navnene på de forskellige ting. Alle vores undervisere brugte også Netter’s til powerpoints. Der er dog både en tysk og engelsk Netter’s og jeg ville helt klart anbefale den engelske, som jeg købte fra Saxo :blush:

1 Synes om

Jeg ville helt klart anbefale sobottas, det er opdelt i 3 dele, (hovedhals, bevægeapparatet og indre organer) + en lille mappe med alle muskler og nerve kort opsummeret. Det er super smart og man behøver ikke slæbe alle sammen med af gangen. Derudover synes jeg det er vildt fedt opbygget hvor de f.eks indtegner kun den enkelte muskel på nogle billeder, og så samlet på andre billeder med relationer. Det hjalp mig med at visualisere muskler som f.eks ligger bagved andre muskler. Derudover får du også adgang til det online, men det tror jeg man gør med alles.

Men i sidste ende er alle anatomiske atlasser ret gode.

1 Synes om

Tusind tak for svar, allesammen! Jeg endte med både Sobotta og Thieme (fordi jeg fandt dem billigt), og jeg tænker, at jeg efter endt B2 eksamen sælger det af dem, jeg mindst kan lide. Endnu en gang tak! :smile:

Måske for sent svar - Men så måske til nogle andre…

Jeg købte et rigtigt fint atlas - Har åbnet det en gang, købte istedet abonnoment på et online atlas som jeg har brugt ekstremt meget - føler det har sparet mig for enormt meget tid når man skal søge og slå op.

Så jeg skal have solgt mit atlas igen - da jeg kun benytter det digitale.

1 Synes om