Allerede prioteret til turnus, hvad gør vi nu?

Vi er ca 10 fra SDU der allerede er sygehusprioteret til sommerens turnus ved at have trukket nr. sidste semester (partnerordning etc). Vil gerne have svar på hvor mange fra KU og AU der også får følgende problem;
Vi har prøvet at finde ud af via SST hvordan vi stilles ved den nye ordning hvor der vælges afdelings specifikt forløb efter turnus nr. Svaret var at der allerede var sat pladser af til os, men at når dem der trækker nr. nu har prioteret får vi de forløb der tilbage.
Det er temmelig skidt f.ex at sidde med nr. 30 og ende med ortopæd og psyk i Middelfart når man ønsker OUH (hvor partneren er) og har nummeret til det. Eller sidde med et godt nr i Svendborg og så ende på Ærøskøbing :cry:
Vi har tænkt os at kontakte både FADL og FAYL mhp på råd og om nødvendig advokat bistand da vi føler os temmelig uretfærdigt behandlet. Kunne evt. priotere som f.eks. 30a og 30b.
Derfor hvis dette også berører dig/jeg skriv da venligst til mig så vi kan se hvor mange det rent faktisk berører. Vi har lidt travlt ,14/3 starter prioteringen.
Håber i vil bringe beskeden videre til 12 sem. på KU og AU.

Mvh. Jesper

Jeg finder det også højst mærkværdigt at de som får lov at priotere først pga. godkendelse af specielle forhold, får lov at priotere BÅDE sygehus og forløb. Jeg forstår at det er vigtigt at de bliver i deres studieby, men jeg kan ikke se hvorfor de skal have lov at vælge de “gode” forløb først. Det forløb som jeg gerne vil have findes der ét af. Dvs at selvom jeg trækker nr. 1, så er det ikke sikkert at jeg kan vælge det. Er du max uheldig, så er der psykiatri og onkologiforløbene tilbage. Fair? I think not :x:

Hvad mener du???

Man har altid tidligere lavet en prioteringsrunde hvor dem med laveste nr kunne vælge forløb først, efter at man er blevetfordelt til sygehus og region.
Hvilke specielle forhold taler du om???
Jeg har trukket nr som alle andre og været heldig, men fordi systemet ikke er sat op til os der trak sidste semester kan vi ikke vælge forløb og dermed også sygehus. Det er da kun retfærdigt hvis vores numre tæller på lige fod med dem der trækker nu.

@spurs_hot: Hvordan ved du, at der kun findes ét forløb, som du gerne vil have? Der er da ikke adgang til at se forløbene endnu???

Jeg er helt enig at jeres numre burde indgå på lige fod med dem der trækker i år, og kan ikke se at det skulle være så svært at lave. Det jeg taler om er dem der får godkendt specielle forhold som f.eks sygdom i nærmeste familie osv. Altså dem, som får lov at blive i deres studieby (eller hvor de ønsker at være). Jeg kan ikke se hvorfor de både skal vælge by OG vælge forløb først. Med indførelse af 4 års reglen vil det give dem et forspring i forhold til at kvalificere sig inden for et bestemt speciale - f.eks hvis de vælger lungemedicin. Hvad så med ham/hende der har trukket nr. 1 og ønsker at blive lungemediciner. Her er det vigtigt allerede fra turnustiden at arbejde målrettet og kvalificere sig. Hvad er det ved deres specielle forhold der gør at de skal have et forspring karrieremæssigt??

Der er adgang fra i dag vist, men har dog ikke lige tjekket. Jeg ved at sidste gang var der kun ét forløb med den afdeling, som jeg gerne vil have turnus på og det er en populær afdeling. Det kunne for den skyld også være 2 forløb - så bliver de bare snuppet af 2 med godkendte specielle forhold

Jeg har da ikke modtaget brugernavn og login til siden endnu? Og den står vist først klar til leg den 10. marts, og prioritering nogle dage senere??
Jeg har skrevet til SST for at få afklaret præcis, hvordan proceduren kommer til at foregå med prioriteringen - der har været mange rygter. Jeg blev henvist til en procedurevejledning… der endnu ikke er færdigskrevet, og derfor ikke tilgængelig. Vi må nok bare væbne os med tålmodighed - man kan ikke være meget strategisk, når man ikke kender spillereglerne endnu!!

@spurs_hot: Kan jo være du er heldig, og der netop i det speciale er blevet oprettet flere pladser? Der er jo blevet udvidet nogle steder!