Allerede optaget til september!?

:blink1: Indforstået med, at jeg risikerer at blive ‘banned’ fra forummet pga. endnu et “lidt for studievejleder-agtigt spørgsmål”, vil jeg vove mig ud i minefeltet og prøve alligevel:

Jeg har flere steder herinde set at kommende studmed’er skriver, at de er blevet optaget til september. Hvordan :censored: går det til? Jeg mener, jeg får først svar 28 juli. (Har søgt på kvote 1, gør det en forskel?).

Og hvis Kvote 2 ansøgere får svar inden Kvote 1 ansøgerne, hvordan ved de så hvor mange kvote 2 pladser der er?

… eller er der bare en folder på studiekontoret jeg ikke har fået læst? :?:

Måske har de fået standby-plads… bare en idé. Desuden får kvote 1 og 2 svar samtidig når man søger gennem KOT.

Morten

Ja det gør tilsyneladende en forskel…
På SDU får alle på kvote 2 besked ca. 2-3 uger efter deres optagelsesprøve, og der optages vist stadig 50% på kvote 2.
Man får dog først bindende besked d. 28. juli sammen med kvote 1 gennem KOT.
Hvorfor det er sådan ved jeg ikke, men som tidligere kvote 2 ansøger, synes jeg sgu det er meget lækkert.

[quote=“jaco0331”:2rv1rcb6]Ja det gør tilsyneladende en forskel…
På SDU får alle på kvote 2 besked ca. 2-3 uger efter deres optagelsesprøve, og der optages vist stadig 50% på kvote 2.
Man får dog først bindende besked d. 28. juli sammen med kvote 1 gennem KOT.
Hvorfor det er sådan ved jeg ikke, men som tidligere kvote 2 ansøger, synes jeg sgu det er meget lækkert.[/quote]
Ja, man får at vide, om man er optaget, måske optaget eller afvist i kvote 2… Men man får ikke at vide, hvornår man skal starte!
Hvis det er rigtigt, at nogle allerede ved, de kommer ind til september, må det enten være pga deres høje alder, som helt sikkert ligger over skæringsdatoen, eller som Morten siger, fordi de året før har fået en standbyplads.

Hey Alle!

Jeg er tilfædigvis en af dem, der allerede ved, at jeg er sikret plads. Og ganske rigtig gættet, så har jeg fået en standbyplads. Der er vel cirka 14-15 stykker foruden mig, der allerede ved, at de er optaget!

Derfor vil jeg da godt høre fra nogle kommende studmed.'er , der skal starte på KU her til september!

VH. Kim

[quote]Indforstået med, at jeg risikerer at blive ‘banned’ fra forummet pga. endnu et “lidt for studievejleder-agtigt spørgsmål”, vil jeg vove mig ud i minefeltet og prøve alligevel:

[/quote]

Må jeg lige have lov at kommentere ovenstående. Ingen bliver “banned” for at stille spørgsmål her i forummet. En del brugere har dog henstillet til ny-tilkomne, at man søger svar på sit spørgsmålet i tidligere tråde, før man bombarderer forummet med spørgsmål, som allerede er besvaret. Det er vist almindelig procedure i de fleste internet-fora!

Jeg forstår. Jeg ville også bare markere, at jeg godt ved, at spørgsmålet ligger i den zone, som nogle brugere her på siden måske ville finde irrelevant for et studmed- og bogforum.

I teorien kunne jeg jo have løftet knoglen og spurgt en studievejleder, men når man er herinde på forummet jævnligt er det bare oplagt at vælge den ‘nemme’ løsning og fyre spørgsmålet af her… (og jeps, jeg har prøvet at finde svaret i andre tråde her på siden, men uden held)

Til jer som har svaret: Tak for svar, drenge! Standbypladser ligger godt i maven, “kvote 2”-ansøgere sover godt om natten efter at have fået positivt feedback fra deres samtale og “kvote 1”-ansøgere må have is i maven indtil 28. juli. Got it! :wink:

Hej
Jeg er kvote-2 ansøger. Jeg har søgt optagelse på sdu som 1. prioritet.
Det går sådan til at, i starten i maj for man besked på om man er indkaldt til samtale sidst i maj. Er man det, er man stadig med i opløbet. Er man ikke indkaldt er man ude. Jeg var så en af 300 der blev indkaldt til samtale og test. Ud af de 300 er der 150 der bliver optage. Jeg var så, så heldig at blive optaget. Da sdu er min 1. prioritet og jeg er 28 år, er jeg 99,9999999% sikker på at jeg skal starte til september.
Sådan foregår det på sdu. Alle andre steder får man først svar 28. juli.
Mvh.
Tine

Nogen der ved hvad aldergrænsen for studiestart i september var i Århus sidste år? Mener at have hørt, at hvis man er født i 1984 var det februarstart der galdt… Jeg er selv 83’er så jeg regner/håber selv på septemberstart…

Jeg er også 83’er - og skal vente til februar med at starte… Nu vender jeg hjem fra krigen uden at vide hvad jeg skal lave det næste ½ år. :wallb:

Rune

Synes det virker mærkeligt, at du er vinterstarter når du er 22år…

Jeg skal selv starte i september og er ikke fyldt 22 endnu. Men det er selvfølgelig også på et andet universitet.

Ja, jeg blev også meget overrasket - det ødelagde godtnok lidt mine planer… Nu skal jeg lige ringe til studievejledningen her på mandag (de smækkede nemlig på fredag… kl var jo også 13.56 - og de havde snart fri???) - nu overvejer jeg helt seriøst om jeg lige skal tage 6 måneder mere i Irak… - så er man langt ude kan jeg godt fortælle jer !
Det må være varmen!

Rune

I såfald er det næppe sikkert du får brug for din plads :wink:

Hehe… det er nu ikke så slemt hernede - det virker ihvertfald ikke af meget når man står i det.
Desuden er man utroligt beskyttet som Sanitetsstøtte. Uanset om man så er Medic eller læge, da man med det røde kors på skulderen kun må forsvare sig selv og sine tilskadekomne… Det er bare en skam at Irakerne ikke kender det røde kors, de har nemlig en halvmåne i stedet for!! :shock:

  • men hvad… det er gode penge :wink:

Rune

Er der noget galt med “Halvmånen” siden du skriver det sådan? Du havde vel ikke forventet at muslimer brugte et kors?!

øeh tror du ikke du overfortolker lidt der doc ?

Øøeeh…Nej egentlig ikke. Det lyder til at vores ven undervurderer Røde Halvmåne, bare en lille smule, ikke?

øøøøøøøhh nej, det lyder som en reference til, at det er god krigsstil ikke at plaffe rødekorsmedarbejdere ned. Det er bare lidt svært at vide, når man er oprørsk iraker og vant til at rødekorsmedarbejdere tøffer rundt med en halvmåne. “Skyd efter krydset tænker den sure oprører nok” :lol:

Er der noget galt med “Halvmånen” siden du skriver det sådan? Du havde vel ikke forventet at muslimer brugte et kors?![/quote]
Jeg lurer på det samme! Eller er det noen andre forskeller mellem røde kors og halvmånen?

Du misforstår på det groveste!
Jeg er fuldstændigt ligeglad med at muslimer bruger en halvmåne i stedet for et kors…
Det er bare en skam at de bruger en halvmåne når jeg ikke har andet end et rødt kors på… dvs at vi burde have en halvmåne på skulderen i stedet for et kors. Altså når vi opholder os som sanitetsstøtte i de lande der bruger en halvmåne.
Altså er det nytteløst at have det røde kors på… dvs at vi i deres øjne ikke fremstår som “medics” og derved ikke er beskyttet af de samme “rules of engagement”.
Altså burde militæret ha givet os armbind med en halvmåne på!
Ingen kritisk af muslimere, kun kritisk af det danske militær!

Det blev lidt rodet skrevet - håber i fanger meningen!
Rune