Ældre udgaver af bøger

Jeg har efterhånden læst mig frem til at Hole’s essentials of anatomy and physiology er en form for bibel på 1. semester (KU). Jeg har en digital version af den nyeste udgave, samt en fysisk version fra 2000. Jeg er klart mest til fysiske bøger, og jeg vil høre jeres erfaringer med gamle udgaver af bøger generelt, og måske specifikt denne bog. Bliver det for besværligt? Fra hvad jeg lige kan se ved at skimme bøgerne, ligner det ret meget det samme indhold med lidt forskudte afsnit, men med nye illustrationer.

Generelt kan ældre bøger sagtens anvendes - særligt anatomibøgerne da anatomien næppe har ændret sig ret meget de seneste år.
Nogen foretrækker altid at have nyeste udgaver af bøgerne og ofte er de også i et flottere layout og noget er mere pædagogisk forklaret, men i bund og grund står der er de samme ting. Dette gælder særligt på bacheloren.
På kandidaten kan man også sagtens bruge ældre udgaver af bøgerne, men der skal man dog i større grad være opmærksom på at retningslinjerne er ændret.

Jeg tror det er en smagssag. Vil man købe den nye bog og give fuld pris og få det flotte layout og nyeste litteratur eller vil man købe en ældre brugt udgave til en fjerdedel af prisen og være lidt mere fremme i skoene på noget er ændret og måske selv konvertere pensumlisten (der ofte er til nyeste udgave af bøgerne).

Dbh.
KmK

1 Synes om