Adgangskvotient 2007 i AU

Hvad tror I adgangskvotienten vil blive anno 2007 i Århus Uni? Vil gerne høre jeres umiddelbare bud. Tror I den vil stige/aftage end 9,6?

Håber på respons.

På forhånd tak!

15,2? :smiley:

Tænker nu på den gamle karakter-skala.

Nogle der vil komme med et bud?

Jeg vil mene at den ifølge den gamle karakterordning nok vil stige lidt på AU, men ikke mere end 9,7. Men det er ikke til at vide, da den nye karakterskal vil blive benyttet ved optagelse i 2007. Så den kan både stige lidt eller falde lidt…men det får vi jo at se. Hvis du søger medicin 2007 synes jeg ikke at du skal tænke så meget på karaktergennemsnittet, men blot knokle på og gøre dit bedste, så skulle du have en fair chance 8)

Da jeg går under den gamle reform, men søger til medicin 2007. Bliver min karakterer så lavet om til den nye karakterskale, og ganget med 1,08? Eller hvordan hænger det helt præcist sammen?

Jeg synes, det er fint, du skriver her, da det er et emne, som sikkert har relevans for mange.
Men hvis du skal nærmere fakta, mon ikke det mest effektive så vil være at henvende dig på AU.
Måske snakke med studievejlederen på medicin, måske snakke med en, der sidder med dette område ang. optagelse, karakterscalaer osv.
Så kan du jo altid vende tilbage og fortælle, hvad du kom frem til, da der må være mange i din situation.
Uanset hvad så ønsker jeg dig held og lykke!

Studenterne årgang 2007 får karakter efter den gamle ordning, hvorimod dem som går i 2g nu, får deres karakter lavet om til den nye 12 skala. Mig bekendt er reglerne pt., at hvis man har haft 3 højniveaufag må man gange med 1,03 og hvis man har haft 4 må man gange med 1,05. Reglerne omkring, at gange med 1,08 træder først i kraft i år 2009, altså hvis man starter inden 2 år efter afsluttet studentereksamen. Det betyder at dem som bliver studenter til sommer hverken får glæde af den nye 12 skala (hvor 10 % på landsplan skal have 12 og 25 % skal have 10 - under den gamle er det ca. 5 % der får 11 og 13) og ikke får lov til at gange med 1,08 da der går to år inden den regel træder i kraft.

Hvordan gennemsnitskravene ændres afhænger tildels af om regeringen kan få en aftale med den svenske undervisningsminister (hvis denne da ikke er sortseer)

[quote=“jelly”:h0qd1uhw]Hvad tror I adgangskvotienten vil blive anno 2007 i Århus Uni? Vil gerne høre jeres umiddelbare bud. Tror I den vil stige/aftage end 9,6?

Håber på respons.

På forhånd tak![/quote]

Jeg kan ikke se pointen med den slags spørgsmål, idet der er ikke nogle der kan vide det, da det ene og alene afhænger af såvel antalet af danske som udenlandske ansøgere. Og uanset hvad folk gætter er det jo bare gæt der ikke ændre din situation.

Jeg kan se du er 28 år, så¨skal du alligevel søge kvote 2 ikk?

[quote=“frold”:35lop06p]
Jeg kan se du er 28 år, så¨skal du alligevel søge kvote 2 ikk?[/quote]

Hvorfor? :roll:

Jeg vil gerne gætte: 9,3 ( gammel ordning ).

Jeg tror AU tager fusen på alle i år! - det må da også give et godt odds, eller? :lol:

@spurs_hot:
Jamen så smider jeg 100 bobs på 8.4. Hvilke odds giver du? :slight_smile:

det bliver ikke laver end 9.5 uanset hvad:!: har du et snit over 9,5 så har du mindst 90% chance for at blive optaget på AU altså hvis du har andre erfaringer end papirer og blynter. Det er altid bedre at spørge studievejledere end her på studmed.Der kan du få mere og udybende information herom. Held og Lykke!

Hvad er det for noget ævl at fyre af? - der er ingen der ved hvad snittet er før antallet af ansøgere er gjort op. Punktum.

Det er korrekt!! Som moderator burde du eller en anden derfor lukke denne meningsløse tråd!

Jeg kan ikke sidde som moderator og lukke tråde ned jeg ikke finder mening i, synes heller ikke det er nødvendigt med den aktivitet der foregår her på sitet, jeg synes generelt der på mange fora er overmoderation, og vil nødig selv være een af dem der praktiserer det. Hvis en post er posted det forkerte sted, ikke hører hjemme på sitet, er decideret trolling eller overtræder retningslinierne skal jeg nok moderere, ellers prøver jeg for såvidt muligt at lade min moderatorkasket blive liggende på hylden. Det sagt er den her tråd efter min bedste mening, ikke ret brugbar - men ser da ingen grund til at låse den.