Adgangskrav2007-AU

Hej

Jag har fått en standbyplats på AU och på brevet står det: “Garantien er under forudsätning af, at du opfylder de specifikke adgangskrav till uddannelsen 2007”.

Jag är lite paranoid och undrar om det kommer nya adgangskrav 2007?

Tack

Jeg tror ikke du har noget at være nervøs over: http://www.health.au.dk/menu1027-da

Men ring lige til studievejledningen og hør om der er anderledes regler for andre nordiske ansøgere.

hey brow… der kommer ingen ændringer før 2008… så rolig:)

igen tillykke med pladsen til næste år… nu kan du arbejde for at tjene lidt… det blir nemlig en dyr start…

peace m8

Hvilke ændringer kommer i anno 2008?

Det er vist et eller andet med MAT, FYSIK og KEMI skal være et bestemt niveau, og med 8 i gennemsnit i de tre fag, men jeg er ikke helt sikker.

er der nogen herinde der kan henvise til en kilde hvorpå de kommende ændringer bliver foretaget?

Du kan finde de de specifikke adgangskrav fra 2008 på ug.dk
ug.dk

gennemsnittet på 8 har også iår været en krav på alle universiteterne og forsat vil være et krav der skal opfyldes i 2008…

men de nye krav fra 2008 er at man ska have matA,fysB og kemiB, hvor det ellers idag er matB,fysB og kemiC…

ellers kommer der nok også færre pladser til k2-ansøger…

abdi

Doq A : Hvorfor siger du at der kommer færre kvote 2 ansøgere?

Der var ændringer i 2006 og der kommer ændringer i 2008, så du kan være helt rolig :smiley:

se: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?articl … undmedicin

Jelly: Doq A sagde at der vil være færre pladser til kvote 2 ansøgere fra 2008, ikke færre ansøgere :wink:

mackie: ahhh okay…men hvorfor vil der være færre pladser til kvote 2 ansøgere i anno 2008?

Jelly: Fordi regeringen har bestemt at der skal skæres ned på antallet af pladser i kvote 2… jeg ved ikke med de andre Universiteter, men på KU bliver antallet skåret ned fra 20% til ca. 10% 1 2008 :blink1:

Men då er det nice. Håbes at de ikke AU kommer og siger at det mangles noget andet. Fordi jeg hade planerat at flytte til Århus nångang i november i år og jobba där til studiestarten. Vil ikke bo där ett år og sen få vide at jeg ikke får begynde på medicin. Og jeg ved at svensker optar mange pladser på medicin og at det er en stor problem för DK, så risken fins at jeg ikke får begynde på grund af “byråkrati”.

Er det nogen som vet hvor gammel den yngsta standby-studenten er på AU i år? Den äldsta er ju ikke född tidligere end 86-02-06(http://www.kot.dk). På det måde kan jag vide lite om hvor stor chansen er at jag får begynde nu i februari 2007.

Er det nemt at finde en bolig i AU?Jeg ved at århus kommun har en boliggaranti för studerende men gäller den garantin för mig(jeg er ju standby). Vad för job i Århus rekommenderar I? Er det svårt at få sjukhus-job i AU som till exempel transportör?

det kan ik afvise dig efter at have givet dig et stanby-plads…

macike har har helt ret med hensyn til at det er en politisk beslutning…
der er ingen interesse for folk ønskerfra politisk hold, om at bruge et-to år på at samle point … der handler det bar om, at få folk hurtigere igang… det er også grunden til vi nu har muligheden for at *1,03 og 1,08 og hva det nu ellers er man ganger med i disse dage… synes selv at det er et problem når det handler om medicin, hvor alderen også har noget at sige…

abdi

du kunne evt ringe til au… de må vel kunne give dig et svar, du kan bruge til noget… især nu hvor der er en chance for at starte sept06 og feb07 inden garantien på sept07…

abdi