Adgangskoefficienten for medicin studerende 2009

[b][size=4]Hej derude :smiley:
Jeg ville lige høre om der nogen der tror adgangskoefficienten for medicin ansøgerne i år vil stige over 9 og hvis ja hvor meget tror i så?
Jeg er selv snart student og mangler kun to eksamner… Mit snit kommer til at lægge omkring 9,0 eller 8,9 (altså med bonus). Og jeg brænder for at søge ind på medicin studiet… Så ville gerne vide hvor i tror den vil lægge? Håber der nogen herinde der vil hjælpe mig

Tak på forhånd… Semmaaaa [size=150][/size][/b]

Hej Sema,

Det er meget svært at sige hvad vi “tror” den kommer til at ligge på. Vi kan i realiteten alle gætte, men det bliver jo ikke realistisk.
Dog skal det pointeres at den i år lå på 8,8, hvilket var ekstremt lav i forhold til hvad den plejer at ligge på. Og man hører jo tit at den vil stige i år. Hvor meget den vil stige, er der selvfølgelig ingen der kan vide, men MIT gæt vil være, at den vil ligge over 9.
Håber du kommer ind, hvilket du sikkert også gøre, hvis du brænder for det, om det så bliver i år eller om 5 år.

Held og lykke.

Glemte lige at tilføje, at det altså er KU jeg snakker om. Den plejer at være lidt lavere på SDU og AU. Men det kan du jo se på universiteternes hjemmeside. Plus, der er flere tråde her på hjemmesiden, hvor snittet for i år bl.a. har været diskuteret.

Ja … jeg ved godt der er flere indlæg, men jeg kunne ikke rigtig finde dem igen. MEn tak for dit svar, så må jeg se om jeg kommer ind :confused:

En god idé kunne jo være at søge flere steder. Det er et sats kun at søge i København, og det virker som om du kommer til at smide et år ud af vinduet, hvis du kun søger dér.

Tror også umiddelbart den vil stige men samtidigt skal man jo tage med i betragning at der bliver optaget 50 ekstra på KU hvilket måske gør at den alligevel ikke stiger… :roll: