Aalborg studieboliger, netværk, lokalisering

Hej alle sammen!

Nu er jeg så blevet sikker på at det bliver Aalborg jeg søger ind til i år 2022.

Min kæreste og jeg flytter sammen, og søger fælles bolig. Han skal studerer på UCN ved midtbyen.

Men, da jeg allerede flytter til Marts søger jeg nogle råd:

  • Hvordan er det at bo i midtbyen, nu hvor uni er så langt væk?

  • Hvilke studieboliger/kollegier er godt (vi søger 2-værelses på Max 4,5k)

  • Hvordan er netværket på medicin i Aalborg?

Ekstra tips og tricks til byen ville også være behjælpeligt!
Evt andre der søger ind?

Hej Sofie,
Dejligt valg, jeg går selv på medicinuddannelsen her i Aalborg, og det er kæmpe fedt. :slight_smile:

  • Jeg bor selv i midtbyen (har 6,5 km på cykel til UNI) og jeg er SÅ glad for, at jeg bor i midtbyen, da det er tæt på det hele - jeg ville være så ked af at skulle bo ude i Østbyen, det ville falde mig for kedeligt. Så min erfaring er, at det fungerer fint med cykelturen derud - det hjælper også på at blive ekstra frisk til morgenforlæsning :wink: Næsten hele min studiegruppe bor også i midtbyen, så det hjælper også på det. :slight_smile:

  • Hmm, mht. studiebolig bor jeg på Godsbanen i en 50 kvm “2” værelses, her er skønt, men ville ikke vælge at bo to mennesker her. Men synes der findes mange gode studieboliger her i området - bare ind på AKU og “tilmeld” jer ventelisten. :slight_smile:

  • Jeg synes netværket er så fint - vi er rigtig meget sammen i studiegrupperne, da der er meget gruppearbejde i forhold til andre universiteter, samt er vi en del af en casegruppe også, som er 2 studiegrupper sammen - og det fungerer så godt! Alle er søde og rare, og man kan snakke med alle. :slight_smile:

Hvis du har andre spørgsmål, så skriver du bare :slight_smile:

1 Synes om

Hejj! Jeg håber det er okay, at jeg har skrevet til dig privat :slight_smile: