6.sem. KU - basisbog?

Hej alle fra 7.sem og op efter!

Er netop begyndt på 6.semester KU og har et kort spørgsmål til et af bogvalgene…

Kan man nøjes med “Basisbog i medicin og kirurgi” 5.udgave af Schroeder, Goetzsche osv?

ELLER skal man for at klare sig, også investere i enten MEDICINSK kompendie eller de 2 nye Fadlbøger “Medicin” og “kirurgi”??

Har taget et kig i de 2 sidstnævnte bøger og synes umiddelbart de virker meget overvældende taget i betragtning, at kursus D her udgør ca.400 sider, hvorimod det i basisbogen er knap 200sider .

du klarer godt resten af studiet med basisbogen :slight_smile: (hvis den nye udgave er ligesom den gamle)
Den kan være lidt kortfattet i nogle emner, så brug medicinsk kompendium som kontrol til de emner der mangler, f.eks nyrer hvis jeg ikke husker forkert.

hilsen, liz

du klarer godt resten af studiet med basisbogen :slight_smile: (hvis den nye udgave er ligesom den gamle)
Den kan være lidt kortfattet i nogle emner, så brug medicinsk kompendium som kontrol til de emner der mangler, f.eks nyrer hvis jeg ikke husker forkert.
brugte selv mest basisbogen, ind imellem kiggede jeg i medicinsk kompendium og anden litteratur.

hilsen, liz

Basisbog er fin. Suppler med www.effimedicin.mono.net.