3. semester eksamen KU

Hej
Har du været oppe i 3. semester eksamen (ny studieordning) på KU??
Kan du ikke smede nogle ord sammen om hvad du kom op i af hoved- og bispørgsmål, og hvordan det gik, samt hvad eksaminator og censor lagde vægt på???
Grunden til dette, skulle være at hjælpe os på 3. semester med at vide hvad der forventes til eksamen, og hvad der godt og skidt at sige/gøre eller glemme at sige/gøre!!!

På forhånd tak
CaBiPe

Jeg støtter CaBiPe… Jeg syntes det kan være svært at finde niveauet. Tænker både på anatomien (som jo er meget omfangsrig) og det kliniske aspekt!
Det kunne være rigtig lækkert hvis i gad smide nogle ord om jeres oplevelser og gode råd!! På forhånd mange tak, og held og lykke til jer alle til eksamen!!
MVH
Simon Reuter

Var oppe vinteren 02/03 og fik knæleddet som hovedspørgsmål og ascenderende nervebaner i rygmarven som bispørgsmål. Havde rigtigt godt styr på begge dele og fik et 10-tal af selveste Finn Boysen-Møller.
Derimod havde jeg nok ikke klaret mig lige så godt, hvis jeg f.eks. havde trukket kar og nerver i halsregionen…
Det bedste råd jeg kan give jer, er at i skal lære emnerne helt overordnet og så glemme detaljerne. Få styr på det vigtigste og lad være med at gøre emnerne sværere end de er, så skal i nok klare jer!
Meget få studerende dumper eksamen, men mange melder fra fordi de stresser over detaljerne, hvilket efter min opfattelse er synd.
Pointen er altså at være selektiv i detaljerne!

jeg er rørende enig. Desuden: prøv at undgå at memorere ting som i ikke forstår. Det er spild af tid og fungerer aldrig i en eksamenssituation.