1.sem.ex på KU..hillfe

Så er der eksamen onsdag og se’fø’li 1000 panik-spørgsmål der melder sig…
Jeg er egentlig bare lidt nysgerrig efter “hvor meget der skal til”…

  • Kan det passe at 50% rigtige er bestået?? (Human Bio. er jo et skøns-vurdering, men mht til kemi???)

Og skal man skrive bogstavs-formlen man anvender ved div. beregninger el. er det ok bare at skrive tallene og lade resten være underforstået? (Jeg har regner sjællent efter formler)
Eller er de “ligeglade” med al mellem-halløj og evt omveje så længe facit er korrekt?

Og muligvis et dumt spg men hvis man ikke kan svare er det så bedst bare at holde kæft eller komme med et “-semi-kvalificeret bud” med den fare at det afspejler total uvidenhed…???

:0) det var så lige dagens panik spg…
Takker på forhånd!

Heihei!
Jeg skal opp i morgen også, så nå opplever jeg de siste krampetrekningene og regner oppgaver. :cry:

Jeg vil anbefale deg å gi litt mer kjøtt når du regner på kjemien. Hvis du har feil svar på en oppgaver, kan riktig/semiriktig mellomregning gi nesten full score. Altså jo mer mellomregning du har, jo større sjanse er det for å få poeng hvis svaret er feil.

Avspeiling av total uvitenhet tror jeg er det riktige, da det alltid er mulighet for at det er noe rett i det man skraper sammen av kunnskapsrester i full panikk.

Min erfaring efter 4½ år på KU er:

Skriv så meget som muligt, også selvom der ikke bliver spurgt direkte til det, gæt vildt og vanvittigt (du kunne være heldig (det var jeg i går :slight_smile: ) og kryds fingre.

kommer sgu an på hvor meget vrøvl man fyrer af, har indtrykket af at uni-examner fokuserer mere på det overordnede indtryk af opgaven end specifikt efter fx hvor mange “point” en rigtig opgave giver. Hvis man fx har alle opgaver forkert på eet emne, kan man meget vel risikere at dumpe en eksamen selvom man har mere end rigeligt andre opgaver rigtige, det er ikke helt ligesom gymnasie-eksamen hvor en rigtig opgave giver 2 point, en lidt rigtig opgave eet point og en forkert opgave 0 point, og alt over 50 er bestået, sådan har jeg i hvert fald fået opfattelsen.

Derfor synes jeg, at du hvis du er usikker på en opgave, og synes du kan argumentere godt (og rigtigt) for et svar der måske ikke er helt rigtigt, at du skal “go for it”, men hvis du slet ingen (eller meget lidt) anelse har om opgaven så synes jeg det er bedre at undlade at svare, end at give censor og eksaminator et indblik i hvor lidt du ved, og hvor meget du egentlig har misforstået

Jeg skal også op imorgen, men tager en slapper i dag! :? Forsøger at stresse lidt af, og lige skimme noget hurtigt kemi over!!
Jeg har fået at vide af min tutor, og andre ældre studerende, at man skal skrive så meget som muligt! For mellemregninger kan give point, også selvom svaret er forkert, så kan de se om man har brugt den rigtige formel (eller næsten rigtige!)… :wink:
Så bare giv den god gas, det kan kun trække op!! Og held og lykke imorgen til jer alle!! :slight_smile: