1.sem eks, KU. 48% ikke beståt

Prøv lige at slå koldt vand i blodet!
Som jeg har hørt det fra dem jeg kender der har været oppe til den pågældende eksamen er det 25% medicinere der er dumpet. 33% med tandlægerne… Hvad jeg jeg ligeledes har hørt var at eksamen ikke var betydeligt sværere end de sidste par eksamener hvor sværhedsgraden er blevet sat væsentligt ned i forhold til eksamen for et par år siden.
Forklaringen er for mig at se at det er “ældre” studerende, hvoraf mange er kommet ind via kvote 2, som har været til denne eksammen. Det er lang tid siden de har haft kemi… osv osv… (dumpeprocenten har for vinterstartere de sidste 3 gange været under 10%)
Den tendens har været helt klar de sidste mange år for den pågældende eksamen, det kan man ikke komme uden om og at 25% er dumpet er mange, men ikke usædvanligt for sommerstarter-hold!
Jeg synes ikke man kan blive ved med at sænke niveauet, det er jo ikke holdbart. Derimod burde man se at få pillet mange af de gamle, dårlige undervisere ud af røret så hurtigt som muligt. Det kan ikke være rigtigt at der kun er et par stykker af underviserne som er gode (pædagogiske), og at der derfor sidder tres studerende til disse timer i et lille klasseværelse.
En anden fornuftig ting, er at man fremover skal have kemi på B-niveau fra gymnasiet, ja tror det vil sænke dumpeprocenter og ikke mindst gøre kemien mere overkommelig for de studerende. Da jeg startede for et år siden kunne man tydeligt mærke hvordan dem der havde et B-niveau fra gymnasiet ikke oplevede den samme kolde kemi-tyrker som os andre! Medicinstudiet skal ikke uddanne kemikere, hvorfor at det er godt at kemidelen er blevet mere human! - samtidig er Medicin en naturvidenskabelig uddanelse, om ikke andet så indeholder den i hvert fald mange naturvidenskabelige aspekter, sådan har det altid været og det bør ikke kunne komme som en overraskelse!

[quote=“anja_”:221z9hgh]Foreløpig kan man bare regne seg ut til det ved å se på listene slått opp på Panum. Resultatene vil måske stå i MOK?
[/quote]

Kun hvis der er en der skriver noget om det, eller gør os (redaktionen) opmærksomme på det.
Deadline er mandag kl. 12.00…

Øhh? :

Du er sgu da en grafik-wizard der vil noget :smiley:

Måske sku jeg blive AD’er istedet for læge :wink:

Tråden, der ikke vil dø.

Apropos de høje dumpeprocenter på 1. semester: Jeg tror ikke, jeg går for langt, når jeg siger, at vi vel alle husker, hvor let 1. semester og den følgende eksamen var. Når folk overhovedet dumper humanbiologi, så skyldes det vel mest af alt, at mange studenter ikke omstiller sig fra gymnasiet og således tror, at de kan “winge” den til eksamen.

Det er jeg nu ikke enig i at den er - Fagligt set ifht. senere, er den måske, men jeg selv (og en ret høj procentdel andre) har da kæmpet lidt. Jeg tror ikke det er humanbiologien, men kemien, som volder problemer for de fleste.

Du har til gengæld nok ret i, at det skyldes, at man tager for let på tingene, og håber på at chance sig igennem - Og at man i det hele taget ikke er klar over, hvor lille/stor en indsats, man kan klare sig med. Nogle giver sig 100% fra starten og klarer sig godt, andre skal lige lære, at man ikke kommer sovende til det.

HAHAHAHAHA, for fanden KU

Modul 1 på SDU: 8 studerende dumpede, hvilket svarer til en 4-5%

Enig med Alx.

Ikke min skyld forummet er så lidt besøgt den stadig er front page material. jasus

Det var da en mærkelig og dum kommentar - tror du ikke du er endt i en eksamens depression?

haha… det er sku da sjovt han kan blive sur over det… men frold alle ved jo der ikke har været nogen nye indlæg siden februar 2008 :smiley:

Helt dødt vil jeg nu ikke sige der er :lol:

Vi kunne godt bruge nogle debat tråde der rykkede lidt…
jeg prøver lige at skrue tænkehatten lidt på og se om der er noget.
måske kunne man også skrive en lille notits i bladene om de emner der diskuteres…

Du er velkommen. Sidst jeg ville have noget i studenterbladende var der visse der ville have betaling :roll:

Det var da en mærkelig og dum kommentar - tror du ikke du er endt i en eksamens depression?[/quote]

ah frost…ikke så hård ):

Det var da en mærkelig og dum kommentar - tror du ikke du er endt i en eksamens depression?[/quote]

ah frost…ikke så hård ):[/quote]

Nå, Nå - godt ord igen?

can’t we all just get along?
:smiley:

penge penge penge, det’ jo typisk.
var de klar over at det ikke ligefrem er et pengegrisk reklamefinancieret foretagende det her?
(hvilke blade var det i øvrigt, ku, sdu eller au?)

Bl.a. Acuta krævede noget overtalelse og jeg sad tilbage med fornemmelsen af jeg var heldig at få det i…

[quote]Hej!

Vi vil gerne trykke din annonce. Det koster 200 kr for ½ side og 400 kr
for en hel side. Vi trykker det ikke denne gang, men vi vil gerne trykke
det næste gang, hvis du stadig er interesseret?

Mvh
Acuta[/quote]

[quote]Det er vores retningsliner - jeg har ikke lavet dem. Men vi kan godt bøje
reglerne, så vi kalder det en studenterorganisation denne gang. Så er det
gratis.[/quote]

SundogHed var heller ikke lige “dus” med siden, så de skulle også have lidt info, men gratis endte det med at blive:

[quote]Hej Frederik

Endnu en gang tusind tak for opslaget.
Jeg bliver lige nødt til at spørge lidt ind til, hvor kommercielt et foretagende hjemmesiden er, da vi jo tager penge for annoncer.

Med venlig hilsen

Marius Kløvgaard
Chefredaktør,
Sund & Hed [/quote]

Så vidt jeg har hørt, er dumpeprocentet 15 for medicinere og 40 for odonter…